شنبه 1 اردیبهشت 1403

ثبت و دسته‌بندی هوشمند مکالمات رادیویی و تلفنی با محصولی دانش‌بنیان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ثبت و دسته‌بندی هوشمند مکالمات رادیویی و تلفنی با محصولی دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسعود یزدان پناه مدیرعامل شرکت مهندسی بهین سامانه فردا با بیان این‌که سیستم ضبط مکالمات ایران‌ساخت با ضریب اطمینانی بالا برای ضبط مکالمات مخابره شده در مراکز حساس طراحی شده است، گفت: این سیستم برای چند سال متوالی به عنوان یک محصول دانش‌بنیان تولیدی نوع یک با بالاترین سطح فناوری شناخته شده است.

واقعیت و علت وقوع حوادث

در تمامی مراکزی مانند آتش‌نشانی‌ها، اورژانس‌ها و مواردی از این دست که مشترکین یا کارکنان در اثر زمان یا سناریوی ارائه خدمت می‌توانند از سازمان شکایت نمایند، سیستم ضبط مکالمات فینیکس بهترین گزینه برای مشخص کردن واقعیت و علت وقوع حوادث خواهد بود.

این محصول کاربرد آموزشی نیز دارد و می‌تواند غنی‌ترین مطالب موردنیاز جهت آموزش کارکنان یا دانشجویان را با ضبط مکالمات افراد خبره فراهم کند. مراکز تماس خدمات پس از فروش یا روابط عمومی، دریافت شکایات و گفتگوهای انتخابی مدیران و افراد باتجربه در سازمان و مراکز حساس از دیگر قابلیت‌های این محصول است.

از این محصول می‌توان در اورژانس‌ها، آتش‌نشانی‌ها، کلانتری‌ها و کلیه مراکز نظامی، حفاظت اطلاعات و حراست، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها، مراکز دیسپاچینگ، پست‌های فشارقوی و نیروگاه‌ها، مراکز تماس، حوادث برق و گاز، آژانس‌های مسافرتی، روابط عمومی‌ها و مواردی از این قبیل استفاده کرد.

مانع از خروج بیش از 2 میلیون دلار

با توجه به ارائه بیش از 1000 عدد از این محصول در سطح کشور به مشتریان و از سوی دیگر قیمت میانگین 2000 دلاری این محصول، می‌توان نتیجه گرفت که تولید این محصول مانع از خروج بیش از 2 میلیون دلار ارز از کشور شده است.

با حمایت صورت گرفته در خصوص منع واردات کالاهای خارجی و حمایت از محصولات تولید داخل می‌توان گفت که بیش از پنج سال است که نمونه‌های خارجی در داخل ایران خریداری نمی‌شود. محصولات مشابه سیستم تولید شده در دنیا از رنج گسترده‌ای تشکیل شده‌اند و قیمت آن‌ها در محصولات مشابه کیفیت فینیکس از 5 تا 10 برابر قیمت فینیکس نیز بیشتر هستند.

نام این دستگاه در زمان طراحی با هدف صادرات فینیکس نهاده شد تا هم با توجه به فرهنگ فارسی به معنی ققنوس بوده و هم شرایط صادرات آن محیا باشد اما تاکنون شرایط صادرات این محصول فراهم نشده است.

ضبط مکالمات بدون رایانه شخصی

این محصول به منظور ضبط مکالمات رادیویی و تلفنی جعبه سیاه برای مکالمات انواع خطوط آنالوگ، دیجیتال و بر بستر آی‌پی ساخته شده است.

از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول می‌توان به ضبط مکالمات بدون رایانه شخصی، ضبط مکالمات بدون نیاز به سیستم عاملی خاص، افزونه‌پذیری در بخش‌های مختلف، برق اضطراری داخلی، مصرف برق بسیار کم، تست دائمی کارکرد هریک از کانال‌ها و امکان کارکرد دستگاه با ولتاژ ورودی جریان متناوب یا مستقیم اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی بهین سامانه فردا با اشاره به اینکه حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار ارزنده بوده است، افزود: مسیر پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان روزبه‌روز هموارتر می‌شود که این موضوع تجلی معنی واقعی «مانع زدایی‌ها» بنا به فرمایش مقام معظم رهبری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانش بنیان فناوری خبرخوب مانع زدایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است