پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

ثروت بزرگ خطه تربت حیدریه بر سفره شهروندان آن نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ثروت بزرگ خطه تربت حیدریه بر سفره شهروندان آن نیست

ریاحی از زعفران و گردش هزاران میلیاردی آن بعنوان یکی از ثروت های بزرگ خطه تربت حیدریه یاد کرد و افزود: متاسفانه این ثروت بر سفره شهروندان آن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ اردشیر ریاحی صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران تربت حیدریه با بیان اینکه چرخش مالی این خطه تنها در بخش زعفران 10 هزار میلیارد ریال در سال است، گفت: اما متاسفانه تاکنون از این حجم بسیار زیاد ثروت، مردم این خطه بهره لازم را نبرده و این ثروت بزرگ تاکنون تاثیر مثبتی بر سفره شهروندان این خطه از خود به جای نگذاشته‌است.

وی تصریح کرد: مردم تربت‌حیدریه 15 سال است طعم توسعه را نچشیده‌اند و حال آن‌که استحقاق بیش از این‌ها را دارند، چرا که جمعیت فعال و پرپتانسیل ما به تهران و مشهد مهاجرت کرده‌اند و امروز با جمعیت متوسطی مواجه هستیم که نه جزو طبقه پایین کارگر هستند و نه جزو طبقه سرمایه‌گذار بالا و برای رفع این نابسامانی‌ها شایسته است با انجام یک کار کارشناسی در این دوره جدید شورا، طرحی نو ارایه کنیم.

وی در ادامه از چارت سازمانی شهرداری تربت‌حیدریه انتقاد کرد و گفت: اکنون بیشتر نیروهای شاغل در این نهاد خدمات اجتماعی، فاقد تحصیلات عالیه هستند، کما اینکه ما به افراد تحصیلکرده پرشور و با انگیزه نیاز داریم،

رییس شورای شهر تربت حیدریه گفت: شهرداری جای افراد منفعل نیست که هشت صبح وارد اداره شوند و ساعت 14 هم به منزل بازگردند بدون آنکه از خود بپرسند در قبال حقوقی که می‌گیرند، چه خدمتی انجام دادند؟

ریاحی بیان داشت: تربت‌حیدریه دارای ظرفیت‌های بزرگ و تاثیرگذار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در استان و بلکه کشور است و تنها در بخش سیاسی مردم این خطه واقعه تاریخی نهم دی سال 57 را رقم زدند که بر اساس آن انقلاب اسلامی در این شهر 43 روز زودتر از دیگر نقاط کشور به پیروزی رسید. وی همچنین خطاب به اصحاب رسانه گفت: مسیر قلم خود را به سمت توسعه شهر هدایت کنید زیرا در این شهر با مردمانی مواجه هستیم که مشارکت جو و قدرشناس مسوولان زحمت‌کش خود هستند.

در ادامه شهردار تربت‌حیدریه با بیان این‌که حوزه شهری نیازمند وجود خبرنگارانی با دانش فنی و تخصصی در این حوزه است، گفت: رعایت این مهم در ذات اخلاق رسانه متمرکز است.

سعید اکبریان افزود: این بدان خاطر است که مباحث و مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسوولان در قالب‌های فنی و تخصصی مطرح شود و در مقابل پاسخ ها نیز به صورت کارشناسی مطرح شود.

سعید اکبریان افزود: اخلاق رسانه همچین دارای یک حرکت 2 سویه است و این بدان معنا است که خبرنگاران و مسوولان از یکدیگر پرسشگری و پاسخ دریافت می‌کنند.

در پایان از خبرنگاران حوزه شهرداری و شورای شهر تجلیل شد.

انتهای پیام /4003