یک‌شنبه 8 مهر 1403

جاده روستاهای بالای 20 خانوار کرمانشاه مرمت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جاده روستاهای بالای 20 خانوار کرمانشاه مرمت می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه اعلام کرد: 39 کیلومتر از جاده روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان امسال مرمت و بهسازی می‌شود.

فریبرز کرمی روز سه شنبه به ایرنا افزود: اولویت بهسازی، برای راه های روستایی با جمعیت بیشتر از 50 خانوار و سپس روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار است.

وی افزود: این بهسازی قرار است در 16 نقطه استان شامل شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، روانسر، پاوه، هرسین و سنقر اجرا شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه عنوان کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی در مجموع 16 پروژه ابلاغی طرح ساماندهی راه های روستایی (ابرار) در سطح استان کرمانشاه به 50 درصد می‌رسد.

کرمی گفت: اکنون 10 کیلومتر از راه‌های روستایی در چهار محور روستایی واقع در شهرستان‌های قصرشیرین و سنقر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد اجرا شده است.

وی تصریح کرد: 12 پروژه دیگر به طول تعهد شده 29.3 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 35 درصد در سطح استان کرمانشاه در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در باره اجرای طرح ابرار با بیان اینکه این طرح اقدامی برای آسفالت راه‌های روستایی دارای اولویت است، اظهارداشت: این طرح برای احداث و بهسازی پنج هزار و 500 کیلومتر از راه‌های روستایی کشور در دست اجرا قرار دارد.

کرمی افزود: در این طرح قرار است در مدت 2 سال پنج هزار و 500 کیلومتر از راه‌های روستایی کشور که مناسب سازی نشده مورد بهسازی و احداث قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، هدف از اجرای طرح ابرار را در مرحله اول شامل ساخت و تکمیل 2 هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان سال گذشته بوده و در مرحله دوم ساخت و تکمیل سه هزار کیلومتر راه روستایی مدنظر است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است. استان کرمانشاه دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

*س_برچسب‌ها_س*