جمعه 31 فروردین 1403

جاده‌های خوزستان ایمنی لازم را ندارند / متاسفانه در خوزستان مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها به خوبی انجام نمی‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جاده‌های خوزستان ایمنی لازم را ندارند / متاسفانه در خوزستان مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها به خوبی انجام نمی‌شود

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: نمی‌توان سهم راننده در تصادفات را نادیده گرفت اما جاده‌های خوزستان نیز ایمنی لازم را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل رهیاب، سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان پیرامون وقوع دومین تصادف خودروی حامل کارگران در استان خوزستان در کمتر از دو هفته اظهار کرد: در وقوع این حادثه و همچنین تصادف مسیر اهواز - خرمشهر خطای انسانی کاملا مشهود بوده است. تصادف محور اهواز - خرمشهر بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی راننده خودروی ایسوزو و تصادف روز سه‌شنبه در محور اهواز - شوش به علت سبقت بی‌مورد و غیرمجاز راننده ون رخ داده است.

وی افزود: نمی‌توان سهم راننده در این تصادفات را نادیده گرفت اما جاده‌های خوزستان نیز ایمنی لازم را ندارند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: محور اهواز - شوش یکی از محورهای اختصاصی خوزستان است؛ در خوزستان محورهای اختصاصی زیادی وجود دارد که توسط شرکت‌ها برای تردد پرسنل ایجاد شده‌اند اما اکنون عموم در حال استفاده از این محورها هستند در حالی که هیچ کسی در زمینه ایمن‌سازی این محورها مسئولیت را قبول نکرده است.

وی بیان کرد: راهداری زیر بار این مسئولیت نمی‌رود و شرکت‌هایی که این محورها را احداث کرده‌اند نیز در بحث ایمن‌سازی هزینه‌ای نکرده‌اند که این موضوع را به استاندار خوزستان اعلام کرده‌ایم.

دولتشاهی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: متاسفانه در خوزستان مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و به دلیل نبود ضمانت اجرایی، کار خاصی در این زمینه انجام نداده‌اند در حالی که شرکت‌های مستقر در استان‌های همجوار، در این زمینه به خوبی کار شده است.

به گزارش رهیاب، در پی تصادف ون و تریلر در محور اهواز - شوش که عصر روز سه‌شنبه رخ داد، دو نفر کشته و پنج نفر مصدوم شدند؛ ون حامل کارگران یکی از شرکت‌های مستقر در منطقه بوده است.

4 دی‌ماه نیز در اثر یک تصادف زنجیره‌ای در مسیر اهواز - خرمشهر، 10 نفر از کارگران یک شرکت نفتی جان باختند.

انتهای پیام /