جمعه 10 فروردین 1403

جامعه ایمانی مشعر از «صندوقچه روضه‌های خانگی» رونمایی کرد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
جامعه ایمانی مشعر از «صندوقچه روضه‌های خانگی» رونمایی کرد

مراسم رونمایی از صندوقچه روضه‌های خانگی و بسته محتوایی ماه محرم هیأت‌های مذهبی روز گذشته به همت جامعه ایمانی مشعر و مجموعه ماهد در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از صندوقچه روضه‌های خانگی و بسته محتوایی ماه محرم هیأت‌های مذهبی عصر دیروز دوشنبه 11 مردادماه به همت جامعه ایمانی مشعر و مجموعه ماهد در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد. رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در ابتدای این مراسم گفت: این صندوقچه برای کمک به برپایی روضه‌های خانگی تهیه شده است که 2 هزار صندوق آن با هزینه مردمی و وقف آن‌ها تهیه شده و میان مردم توزیع خواهد شد.

وی افزود: در این فرایند بنا داریم مداح و منبری مورد نیاز روضه‌ها را هم تأمین کنیم و برای این امر هیأت‌ها می‌توانند حامی اصلی باشند تا هم ابزار لازم روضه را فراهم کنند و هم مداح و منبری معرفی کنند. آبفروش گفت: 2 هزار صندوق با پشتیبانی 2 هزار هیأت توزیع خواهد شد که اگر هر صندوق 100 جلسه را پشتیبانی کند رقم مناسبی از برگزاری روضه خانگی در ماه محرم خواهد شد.

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی نیز در این مراسم با بیان اینکه فلسفه حضور ما در این دنیا حسین‌شناسی است، اظهار داشت: زمانی که کودک به دنیا می‌آید، توصیه شده است تا کامش را با تربت باز کنید. آیت‌الله بهجت هم در وصیتنامه خود به تربت سفارش بسیار کردند. وی با اشاره به اینکه عملی بالاتر از حب الحسین نداریم، گفت: مهد تربیت ما در روضه به ویژه روضه‌های خانگی است. هرکس در مکتب سیدالشهدا عایدی و جایگاهی دارد، در روضه خانگی کسب کرده است.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) افزود: هرکسی بهشت امام حسین (ع) را می‌خواهد باید اهل روضه باشد. پدر من 3 سال روضه خانگی داشت و من از برکت آن به هیأت رفتم و در آن‌جا از کفش‌داری، میانداری و مداحی شروع کردم تا در نهایت سخنران شدم.

منبع: تسنیم