دوشنبه 2 مهر 1403

جامعه ما پویا، کامل و متکثر است / آیا جامعه ایرانی ملتهب است؟ + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جامعه ما پویا، کامل و متکثر است / آیا جامعه ایرانی ملتهب است؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برنامه مناظره با عنوان «آیا جامعه ایرانی ملتهب است؟» میان بیژن عبدالکریمی، استاد گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی و علیرضا شجاعی‌زند، استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس با موضوع بررسی وضعیت جامعه ایرانی پس از پائیز 1401 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و در محل خانه دانشجو برگزار شد. شجاعی‌زند، در ابتدای این مناظره با اشاره به تعاریف...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برنامه مناظره با عنوان «آیا جامعه ایرانی ملتهب است؟» میان بیژن عبدالکریمی، استاد گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی و علیرضا شجاعی‌زند، استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس با موضوع بررسی وضعیت جامعه ایرانی پس از پائیز 1401 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و در محل خانه دانشجو برگزار شد.

شجاعی‌زند، در ابتدای این مناظره با اشاره به تعاریف مختلفی که از امر التهاب می‌توان داشت بیان کرد: جامعه به شدت پیچیده و سیال است و ما واجد سه نوع التهاب هستیم. یک معنی التهاب هم به معنی تلاطم و تکاپو که مثبت است. التهاب به معنی طب اجتماعی که از طریق آن بشود مسائل را کشف کرد نیز می‌باشد. التهاب به معنی نشانه‌هایی از فروپاشی و از هم‌گسیختگی اجتماعی هم می‌تواند باشد. وی در ادامه توضیح داد: جامعه ایرانی پویا، کامل و متکثر است. جوان و پرشور است. از این نظر جامعه ما در مقایسه با جوامع دیگر متفاوت بوده و یک جامعه کامل است. وی گفت: هرم سنی ما استوانه بوده و یک ترکیب متجانس دارد. ما یک جامعه به خودباوری رسیده و با انگیزه‌های بلند هستیم. شجاعی‌زند افزود: بسط ارتباطات کمک کرده تا هر شخصی دنبال سودا‌های بزرگ باشد. این مجموعه ویژگی‌ها جامعه را هشیار کرده و باعث شده جامعه حساسی داشته باشیم که همواره دارد رصد و پیگیری می‌کند. شجاعی‌زند گفت: جامعه ما در موضع دفاع از خود جنبشی است. جمع بین نهضت و نظام در جامعه ما به نحو عجیبی با هم همراه شده است. به اعتقاد وی، جامعه ایران را نباید به عنوان جامعه بحرانی تعریف کرد.