جمعه 8 تیر 1403

جام جهانی پاراوزنه‌برداری | صلحی‌پور به مقام چهارم بسنده کرد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جام جهانی پاراوزنه‌برداری | صلحی‌پور به مقام چهارم بسنده کرد

ملی‌پوش دسته 97 کیلوگرم ایران مقام چهارم رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری را به خود اختصاص داد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پنجمین روز از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در گرجستان، سیدحامد صلحی‌پور چهارمین نماینده کشورمان بود که روی تخته رفت و با وزنه‌برداران دسته 97 کیلوگرم رقابت کرد.

پایان غائله پارا جودو / نرفتن جاهدی به پارالمپیک فنی است ‌نشست پولادگر با کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک پاریس

او در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه 222 کیلوگرمی شد و در حرکت دوم و سومش از مهار وزنه 227 کیلوگرم بازماند و در جایگاه چهارم ایستاد.

در این دسته نماینده اردن اول شد و نماینده چین و کلمبیا به ترتیب دوم و سوم شدند.

پیش از این نیز محسن بختیار در دسته 59 کیلوگرم به مدال برنز و امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و روح‌الله رستمی در رده پانزدهم قرار گرفت.

در ادامه این رقابت‌ها فردا علی‌اکبر غریب‌شاهی در دسته 107 کیلوگرم و مهدی صیادی و احمد امین‌زاده در دسته 107+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

این پنجمین دوره جام جهانی پاراوزنه برداری در سال 2024 محسوب می‌شود و آخرین رویداد این رشته ورزشی پیش از بازی‌های پارالمپیک پاریس است. در این دوره 329 ورزشکار از 71 کشور برای کسب رنکینگ پارالمپیک پاریس در پایتخت گرجستان شانس خود را برای کسب سهمیه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی امتحان می‌کنند.

در این مسابقات گرجستان با 16 ورزشکار، ازبکستان با 9 ورزشکار، چین با هشت ورزشکار و تیم ملی ایران با هفت ورزشکار، دارای بیشترین ورزشکار در بخش آقایان هستند.

به گزارش تسنیم، ملی‌پوشان ایران باید در این مسابقات باید وزن‌کشی کنند و به روی تخته بروند تا سهمیه پارالمپیک‌شان قطعی شود.