یک‌شنبه 8 مهر 1403

جایگاه نخست ایران ی دنیا از دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جایگاه نخست ایران ی دنیا از دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام علی سویدانلو گفت: ی، ی ی، ی ی و ی از است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی سویدانلو، امام جمعه موقت شهر آشخانه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در آشخانه در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: ، ی، ، ، ، ی ، یان ی بخشی از دستاوردهای معنوی و بنیادین انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی همچنین آی، ( )، ی ی ی، ی، ی، ی ، ، ، ی ی ی را بخشی دیگر از دستاوردهایی خواند که به صورت بنیادین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشور شکل گرفته است.

امام جمعه موقت شهر آشخانه اضافه کرد: گفتنی است که پیش از انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور، محرومیت های فراوانی به چشم می خورد و مردم از لحاظ امکانات رفاهی در مضیقه بودند، اما بعد از پیروزی انقلاب، در حوزه ی رفاهی همچون آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تلفن ثابت، خانه های بهداشت، جاده، راه آهن، نرخ باسوادی، تعداد پزشکان، تولید دارو شاهد پیشرفت های شگرفی بوده ایم به طوری که در برخی از حوزه در سراسر جهان زبانزد هستیم.

وی به ی کشور در آ، فولاد، سیمان، محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: گفتنی است که کشور ایران بعد از انقلاب و در آستانه 43 سالگی در حوزه دفاعی در جایگاه برترین های جهان قرار گرفته است و اکنون کشور ایران 14 140، ی، ی ی، ی ی و ی آ بوده است.

حجت الاسلام سویدانلو با بیان اینکه پهلوی اول و دوم هر دو در واقع دولتی دست نشانده، وابسته، فاسد و دیکتاتور بودند، ابراز داشت: _، _ ی ، ، ، ، ی ، نشریاتی از جمله فرهنگ هایی بود که در کشور رواج داده بودند.

وضعیت اسفناک مردم از لحاظ اقتصاد و معیشت در زمان ستم شاهی

امام جمعه موقت شهر آشخانه با اشاره به اینکه مردم در زمان ستم شاهی از لحاظ اقتصاد و معشیت روزهای سختی را پشت سر می گذاشتند، گفت: ی ی ، به گونه ای که 1356 ی 33 ، آ، ... .

حجت الاسلام سویدانلو ادامه داد: 1356 شرایط برخورداری از به نسبت تعداد بیمار، ، به گونه ای که 10 ، ی ی 90 .

وی با اشاره به اینکه ی وابسته به بیگانگان بود، گفت: ی 40 ی آ نفتی، ن، آ ی ی، بخشی از وابستگی کشور ایران به کشورهای دیگر بوده است.

امام جمعه موقت شهر آشخانه خاطرنشان کرد: آ و محمدرضا ی، ی آ.

حجت الاسلام سویدانلو با بیان اینکه ارکان انقلاب اسلامی ایران، در کنار رهبری که مهمترین رکن انقلاب بوده، مکتب و مردم بوده است، خاطرنشان کرد: معمولا انقلاب ها در ادامه حیاتشان گرفتار انحرافات زیادی می شوند، اما چون انقلاب اسلامی در رأس آن رهبری دینی با ویژگی های خاص (صلاحیت علمی لازم، تقوی و عدالت، بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری) بود که با واسطه، توسط مردم انتخاب می شود، از انحرافات احتمالی جلوگیری می کند.

وی یادآور شد: عامل بقاء انقلاب در این 43 سال در کنار وجود رهبری بصیر، حضور و همراهی مردم خصوصا جوانان مومن با انقلاب بوده که بسیاری از این جوانان مومن در راه دفاع از این انقلاب از جان شیرینشان گذشتند و شربت شهادت را نوشیدند و بسیاری از این جوانان در میدان های علم و دانش و فن آوی های مختلف (فناوری نانو، فناوری هسته‌ای، فناوری فضایی، فناوری سلول‌های بنیادی و...) تلاش کردند و عامل پیشرفت انقلاب اسلامی شدند.

حضور مردم در راهپیمایی ها باعث ناامیدی دشمن می شود

امام جمعه شهر آشخانه گفت: همچنین حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب مثل انتخابات، راهپیمائی ها و... باعث یاس و ناامیدی دشمنان و قوت قلب مسئولین انقلاب اسلامی می شدند.

این مقام مسول خاطرنشان کرد: کسانی که مسئولیتی پیدا می کنند باید این مسئولیت را یک توفیقی از جانب خداوند متعال بدانند و اینکه این مسئولیت امانتی است در دستان آنها لذا باید مسئولیت های کلیدی نظام را به افرادی سپرد که علاوه بر تخصصشان، مومن و امین باشند و مسئولان متعهد و متخصص نقش بسیار مهمی در پیشرفت انقلاب اسلامی دارند.

وی بیان داشت: خصوصا در گام دوم انقلاب که باید بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کشور را برای ایجاد یک تمدن بزرگ اسلامی حرکت بدهیم نیازمند به مسئولینی مومن، متعهد، متخصص و بصیر هستیم تا در سایه رهنمونهای امام انقلاب و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به تمدن عظیم اسلامی نائل شویم.

انتهای پیام /