چهارشنبه 11 مهر 1403

جایگاه نخست بنادرغرب هرمزگان

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جایگاه نخست بنادرغرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون و 181 هزارتن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در شش ماهه امسال خبرداد.

دنیای اقتصاد - بندرعباس - مرتضی سالاری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال در مجموع 6 میلیون و 181 هزار و 140 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، سه میلیون و یک هزار و 433 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و 179 هزار و 707 تن با افزایش 10 درصدی به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان در این مدت را سه میلیون و 5 هزار و 632 تن اعلام کرد که از مجموع صادرات انجام شده یک میلیون و 447 هزار و 728 تن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و 557 هزار و 904 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد. سالاری عمده صادرات را شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، 2 میلیون و 463 هزار و 987 تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با 11 درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شده است.

مدیر بنادر غرب هرمزگان در ادامه بخش صادرات به افزایش 9 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی و صادرات بیش از 47 هزار TEU کانتینر یخچالی در بنادر این استان خبرداد.

سالاری همچنین گفت: درشش ماهه سال جاری ترانزیت بیش از 116 هزار و 838 خودرو با 15 درصد افزایش از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.