شنبه 29 اردیبهشت 1403

جای خالی هلی‌کوپتر در میان گلزنان تاریخ دربی‌ها

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جای خالی هلی‌کوپتر در میان گلزنان تاریخ دربی‌ها

یکی از بازیکنانی که نامش در جدول گل زنان تاریخ دربی ها خالی است، وحید هاشمیان است، مهاجمی که شروع بازی اش از تیم فتح تهران بود.

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم بلند قامت فتح تهران که بعدها به خاطر پرش درجا و زدن ضربات سر از سوی آلمانی ها به هلی کوپتر ایرانی شهرت یافت، در پاس تهران چهره شد و جز معدود بازیکنانی بود که به خاطر درخشش در تیمی غیر از پرسپولیس و استقلال راهی اروپا شد. وحید هاشمیان روزهای پرفروغی در بوندس لیگا داشت. او به واسطه درخشش در تیم بوخوم حتی موفق شد پیراهن بایرن مونیخ را برتن کند. در فصلی که با 16 گل یکی از بهترین ژوکری های بوندس لیگا لقب گرفت. یعنی بازیکن تعویضی که بعد از ورود به میدان دست به کار بزرگی می زند. به یاد داریم انتقال وی به بایرن با حاشیه های زیادی همراه بود، هر چند در این تیم نتوانست به اندازه بوخوم موفق باشد و خیلی زود اردوی این تیم را ترک کرد و پیش از پایان بازی در بوندس لیگا بازی در تیم هانوور 96 را تجربه کرد و ایستگاه پایانی اش در آلمان تیم سابقش بود. یعنی بوخوم. البته باید به این نکته هم اشاره کرد، شروعش در فوتبال آلمان با تیم هامبورگ بود. او به همراه مهدی مهدوی کیا و رسول خطیبی سه ایرانی تیم هامبورگ بودند و در تاریخ بوندس لیگا کم سابقه بود، سه بازیکن از 5 بازیکن خارج از اتحادیه اروپا باشگاه هامبورگ از یک کشور بوده باشند.

شروع با فتح تهران و پایان با پرسپولیس. حد فاصل سال های 2010 تا 2012 وحید هاشمیان پیراهن پرسپولیس را برتن کرد و تجربه بازی در دربی را به دست آورد. این یکی از دغدغه های وی در دوران بازیگری بود که پیراهن یکی از دو تیم محبوب فوتبال ایران را برتن کند. یکی از تلاش های وحید هاشمیان در سال های پایانی دوران بازیگری اش گلزنی در دربی بود. او برای رسیدن به این مهم خیلی تلاش کرد. همانند این صحنه که در مصاف با امیر حسین صادقی و محمد محمدی برای گلزنی تلاش می کند اما گلزنی در دربی سهم او نشد. البته اگر او در سال های ابتدایی دوران بازیگری اش پیراهن پرسپولیس را برتن می کرد، موفق به گلزنی می شد همانطور که با پیراهن پاس تهران در بازی های بزرگ گل های سرنوشت سازی را به نام خود ثبت کرد.