سه‌شنبه 10 مهر 1403

جبهه‌ی حق هیچگاه متکی به شخص نبوده، نیست و نخواهد بود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جبهه‌ی حق هیچگاه متکی به شخص نبوده، نیست و نخواهد بود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شایان ترکمانی عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادداشتی با موضوع شهادت سیدحسن نصرالله نوشت که متن آن به شرح ذیل است: درست است که دشمن دارای برتری اطلاعاتی، فناوری، نظامی و... بوده و فرماندهان و رهبران اثرگذار جبهه‌ی مقاومت را به شهادت رسانده و به تعبیری حذف کرده است، اما باید به چند نکته در درگیری‌های اخیر توجه نمود: 1. جبهه‌ی حق...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شایان ترکمانی عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادداشتی با موضوع شهادت سیدحسن نصرالله نوشت که متن آن به شرح ذیل است: درست است که دشمن دارای برتری اطلاعاتی، فناوری، نظامی و... بوده و فرماندهان و رهبران اثرگذار جبهه‌ی مقاومت را به شهادت رسانده و به تعبیری حذف کرده است، اما باید به چند نکته در درگیری‌های اخیر توجه نمود: 1. جبهه‌ی حق هیچگاه متکی به شخص نبوده و نیست و نخواهد بود حتی اگر آن شخص امام معصوم (سلام الله علیه) باشد؛ اینجاست که امام راحل می‌فرمایند: حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر (عج) باشد اهمیتش بیشتر است. چرا که این مکتب و اندیشه امام پرور است و اگر یک نصرالله شهید شود به دیدار محبوب‌اش برود، ده‌ها و بلکه هزاران نصرالله و سلیمانی و... جای او را می‌گیرند. 2. سید حسن نصرالله شهید قطعاً دستش نسبت به سید حسن نصرالله حی و حاضر بازتر است و ان‌شاءالله جبهه‌ی مقاومت را به همراه یاران شهیدش همراهی و مدد خواهد کرد؛ و خون این شهید عالی مقام و بزرگوار این درخت تنومند را سیراب و برکات آن توفیقات حزب‌الله و مقاومت را چندین برابر خواهد کرد. 3. بلاشک جنایات اسرائیل واکنش است و نه کنش. واکنش به شکست در غزه واکنش به پیشروی‌ها و پیروزی‌های حزب‌الله در جبهه‌ی شمال واکنش به محاصره جبهه‌ی مقاومت واکنش به ضربه‌های وارده به خود در میدان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و مهم‌تر از همه واکنش به بیداری و خشم عمومی ملت‌های جهان نسبت به صهیونیست‌ها و شکست رسانه‌ای در اذهان عمومی چه در داخل و چه در خارج پس نباید جنگ برده روی زمین را به رسانه‌های جریان اصلی در فضای مجازی ببازیم. 4. تله تنش، یک کنش خارجی است برای ایجاد درگیری و دوقطبی در داخل کشور؛ همانطور که اسم آوردن از وفاق و اعلام برادری با شیطان بزرگ و گذاشتن سلاح‌ها بر زمین. پس نباید به آنها دامن زد. در شرایط کنونی باید از هرچیزی که به وحدت مسلمین آسیب می‌زند و ملت‌های مقاومت را از ام القری جهان اسلام ناامید می‌نماید، پرهیز کرد. 5. تضعیف نیرو‌های مسلح ایران و یا سرد و ناامید کردن مردم نسبت به آنها نقشه‌ی دشمن است و قطعاً به ضرر کشور و جبهه‌ی مقاومت خواهد بود، اینکه می‌گویند ایران کاری نمی‌کند یا از روی عناد است یا از روی جهل. اگر درست باشد چرا در هر ترور و بمباران چند ایرانی شهید می‌شوند و چرا سیبل تهاجم دشمنان، ایران است؟! 6. شایسته است فرماندهان نظامی جبهه‌ی مقاومت کمی سنجیده‌تر و متقن سخن بگویند تا نه انتظارات را بالا ببرند و مردم را دلسرد کنند و نه خوراک رسانه‌های غربی را فراهم کنند. بازدارندگی در عمل اتفاق می‌افتد و نه حرف. 7. باید وقایع اخیر را بصورت مجموعه، جامع و برایندگونه بررسی کرد و نه بصورت مقطعی و جزئی. در جوامع سراسر عالم باید روایت دست اول را داشته باشیم و علم جهاد تبیین را بلند کنیم. 8. وعده الهی حق است و باید به آن ایمان داشت و قطعاً باوجود تمامی برتری‌های جناح مقابل دست بزرگترین قدرت که افولی و زوالی ندارد یعنی خدای عزوجل پشتیبان ماست و پیروزی نهایی و قطعی از آن جبهه‌ی مقاومت است.

* انتشار یادداشت‌ها به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.