شنبه 29 اردیبهشت 1403

جذب 100 میلیارد تومان اعتبار برای رفع معضل آب شرب در کردستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جذب 100 میلیارد تومان اعتبار برای رفع معضل آب شرب در کردستان

استاندار کردستان گفت: در راستای حل معضل آب شرب استان کردستان از سال گذشته پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و ماحصل این پیگیری‌ها جذب 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران وزارت کشور برای حل مشکل آب در استان بود.

بهمن مرادنیا امروز (12آذر) در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان اظهار کرد: برای اولین بار در بودجه سال آینده، ردیف بودجه جدیدی تعریف شده است و حدود 90 میلیارد تومان نیز برای اجرای سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب اختصاص داده شده است.

مرادنیا افزود: برای رفع این مسئله از سال گذشته پیگیری‌های بسیاری انجام شده است و موفق به جذب 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران وزارت کشور شدیم.

وی عنوان کرد: طی 2 هفته آینده اجرای طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج آغاز و امید است با اجرایی کردن این پروژه کیفیت طعم و بوی آب شرب سنندج بهبود یابد.

مرادنیا اعلام کرد: خوشبختانه اعتبارات حوزه آب استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و اعتبارات بخش آب از 380 میلیارد تومان به 580 میلیارد تومان در سال آینده رسیده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در آبگیری سد ژاوه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساختمان سد ژاوه چند سالی است که به اتمام رسیده اما به دلیل مشکل تصفیه خانه فاضلاب سنندج آبگیری سد امکان‌پذیر نبود و امید است با اجرای طرح ارتقا تصفیه خانه تا اسفند ماه سال جاری امکان آبگیری از سد ژاوه فراهم شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: لازم است برای حل مشکلات آب در استان و جلوگیری از ورود فاضلاب روستایی به سدها مدیران و ادارات مرتبط به جای تقابل با هم و ایجاد محدودیت در راستای حل این معضل باهم همکاری و همراهی داشته باشند.

مرادنیا در پایان بر رفع مشکلات فاضلاب روستایی و سرازیر شدن آن به مخزن سدها تاکید کرد و یادآور شد: تمامی دستگاه های متولی و شرکت آب و فاضلاب استان باید برای حل این معضل جدیت به خرج داده و با زمانبندی درست مشکل را از ریشه حل کنند.

انتهای پیام