یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

جذب 200 خانم در رشته فوریت‌های پزشکی / وجود 4 پایگاه اورژانس بانوان در تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جذب 200 خانم در رشته فوریت‌های پزشکی / وجود 4 پایگاه اورژانس بانوان در تهران

رئیس سازمان اورژانس کشور با اعلام جذب 200 نفر از بانوان در رشته فوریت‌های پزشکی گفت: در حال حاضر در تهران چهار پایگاه اورژانس بانوان داریم.

- اخبار اجتماعی -

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت جذب بانوان در رشته فوریت‌های پزشکی برای تسهیل ارائه خدمت به مصدومان و بیماران زن اظهار کرد: در حال حاضر 200 نفر از بانوان را در رشته فوریت‌های پزشکی جذب کرده‌ایم که عمدتاً در کلانشهرها برای خدمت‌رسانی به زنان فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: برای تسهیل روند خدمت‌رسانی، همراه تیم‌های اورژانس بانوان که به محل حادثه یا منزل مددجویان اعزام می‌شوند یک تکنسین فوریت‌های پزشکی آقا نیز اعزام می‌شود و این تیم شامل دو تکنسین خانم و یک آقاست تا بانوان اورژانس از نظر حمل بیمار و... مشکلی نداشته باشند.

وجود 4 پایگاه اورژانس بانوان در تهران

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر در تهران چهار پایگاه اورژانس بانوان وجود دارد و در کلانشهرها نیز به تعداد فارغ‌التحصیلان، پایگاه‌های جدید راه‌اندازی خواهیم کرد.

کمبود 15000 نیروی اورژانس در کشور / نیاز به 35 میلیون دلار ارز برای نوسازی آمبولانس‌ها

نبود فضای فیزیکی مناسب مانعی برای راه‌اندازی اورژانس بانوان

وی گفت: یکی از مشکلاتی که برای به کارگیری بانوان در اورژانس داریم نبود فضای فیزیکی و زیستی مناسب است؛ باید توجه داشت که کار همکاران اورژانس ما 24 ساعته است و بنابراین در پایگاه‌ها باید محل جداگانه‌ای برای حضور و استراحت خانم‌ها در نظر بگیریم.

میعادفر در پاسخ به این سؤال که چه تعداد تکنسین فوریت پزشکی برای اورژانس بانوان در سال جاری پذیرش خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: بسته به ظرفیت و زیرساخت‌هایی که داریم در تلاش هستیم تا تعداد پایگاه‌های اورژانس بانوان را افزایش دهیم، اما باید ساختار فیزیکی موردنیاز برای به‌کارگیری بانوان در اورژانس نیز فراهم شود.