یک‌شنبه 27 خرداد 1403

جریمه در انتظار این بانک‌ها

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جریمه در انتظار این بانک‌ها

کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: آیین نامه جریمه بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن که بسیاری از مستاجران را با مشکل مواجه کرده است به زودی ابلاغ می‌شود.

فرشید ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن به ویژه بازار اجاره بها خواهد شد گفت: این قانون از جهات مختلف تلاش کرده ساماندهی بازار مسکن را پوشش دهد و تنها به وام ودیعه اکتفا نکرده است.

وی افزود: اجرای این قانون خود نقش بسیاری موثری دارد که باعث می شود نرخ تورم در پرداخت اجاره برابری کند و شاهد افزایش نرخ های اجاره بها تا 100 درصد نباشیم.

او با بیان اینکه به نظر می‌رسد قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن می تواند زمینه ساز کاهش فشارهای متقاضیان بازار اجاره مسکن شود گفت: اجرای این قانون نقش بسیار موثری برای بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در بانک ها را دارد‌.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه بانک‌ها از قبل مکلف به پرداخت وام ودیعه شده‌اند، اما برخی بانک‌ها به‌صورت سلیقه‌ای عمل می کنند گفت: چنانچه سهمیه مشخص شده توسط تمام بانک‌ها انجام نشود، در غیر اینصورت بانک‌های متخلف جریمه می‌شود که به‌زودی آیین‌نامه مربوطه آن ابلاغ می‌شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.