یک‌شنبه 27 خرداد 1403

جزئیات دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جزئیات دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال

معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال به تشریح روند دریافت مجوز حرفه‌ای این باشگاه پرداخت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از باشگاه استقلال، با اعلام کمیته بدوی صدور مجوز فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال پس از دو دوره دوری از رقابت‌های آسیایی، رسما مجوز حرفه ای خود را دریافت کرد تا مشکلی از بابت حضور در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا نداشته باشد.

بختیاری، معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه در این خصوص به رسانه باشگاه استقلال گفت: ابتدا صدور مجوز حرفه‌ای پر افتخار ترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی را به کلیه ارکان باشگاه بزرگ استقلال اعم از مدیریت، بازیکنان، کادرفنی، تمام کارکنان و صد البته هواداران پر شمارمان تبریک عرض می‌کنم. کسب مجوز حرفه‌ای، حاصل تلاش جمعی تمام ارکان باشگاه در 5 ماه گذشته بود که دست به دست هم دادند تا باشگاه استقلال موفق شد مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کند. این موفقیت موضوعی نیست که بتوان آن را شخصی عنوان کرد.

معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال در خصوص علت جریمه شدن باشگاه استقلال در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای توضیح داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای صدور مجوز حرفه ای یکسری معیارها با درجه اهمیت متفاوت دارد؛ معیارهای مالی, حقوقی، پرسنلی، ورزشی و... هرکدام از معیارها زیرمجموعه‌هایی دارند که به درجات A,B,C تقسیم می‌شود. خوشبختانه باشگاه استقلال تمام معیار‌های لازمه درجه A را با موفقیت کسب کرد و جریمه مربوط به سه مورد بسیار جزئی از معیارهای درجه B است که در آن ها دچار کاستی بودیم؛ از مهم ترین این موارد بحث توجه به برنامه زیر ساخت جوانان و تیم بانوان بود.

کی تصریح کرد: در موضوع رده F که مربوط به مباحث مالی باشگاه و بدهی‌های مالیاتی بود، استقلال بر خلاف سایر تیم‌ها توانست بدهی مالیاتی خود را تسویه کند و در خصوص موضوع پرونده‌های حقوقی نیز توانستیم با همکاری فدراسیون فوتبال از محل مطالبات باشگاه در فیفا و AFC با باشگاه سانتاکلارا به توافق برسیم؛ به علاوه تمام بدهی‌های داخلی و خارجی اعم از بدهی به دستیاران ساپینتو و سایرین به صورت کامل تسویه شد.

معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال در پایان یادآور شد: مجموعه باشگاه استقلال از همین امروز پای کار است تا بتوانیم اندک مشکلات موجود را هم بر طرف کنیم و به شرایط دریافت مجوز Elite برسیم.