پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

جزئیات طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه تا 2 روز دیگر نهایی می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جزئیات طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه تا 2 روز دیگر نهایی می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزرای دارایی 7 کشور صنعتی روز جمعه توافق کردند تا به منظور کاهش درآمدهای نفتی مسکو بر سر جنگ اوکراین و جلوگیری افزایش بیشتر قیمت نفت، سقف قیمتی برای نفت روسیه اعمال کنند اما روسیه متعهد شده که فروش نفت خود را به کشورهایی که این سقف را اعمال کنند، نفروشد.

این وزرا پس از نشست مجازی، به تشکیل کارتل خریداران متعهد شدند. با این حال گفتند، جزئیات اصلی از جمله سقف هر بشکه بعدا بر اساس ورودی‌های فنی که مورد توافق کشورهای اجراکننده این موضوع قرار خواهد گرفت، تعیین خواهد شد.

این وزرا گفتند: امروز، ما طرح سیاسی مشترک خود را برای نهایی کردن و اجرای یک ممنوعیت جامع خدماتی که امکان حمل و نقل دریایی نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه را در سطح جهان فراهم می کند، تأیید کردیم.

بر اساس این بیانیه، خدمات حمل و نقل دریایی کشورهای غربی از جمله بیمه و تامین مالی در صورتی برای محموله‌های نفت خام روسیه مجاز است که با سقف قیمت تعیین شده یا کمتر از آن خریداری شود.

وزرای گروه جی 7 اعلام کردند، تا 5 سپتامبر که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات نفت روسیه آغاز می شود، این طرح نهایی خواهد شد.

کرملین اعلام کرده است که فروش نفت به کشورهای اجرا کننده سقف قیمتی را متوقف خواهد کرد و این امر بازار نفت را بی ثبات خواهد کرد.

انتهای پیام / ت 23

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اتحادیه اروپا

روسیه

نفت سقف قیمت نفت روسیه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
جزئیات طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه تا 2 روز دیگر نهایی می‌شود 2
جزئیات طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه تا 2 روز دیگر نهایی می‌شود 3