یک‌شنبه 18 شهریور 1403

جزئیات فرآیند تهاتر نفت برای توسعه فاز دوم فرودگاه امام خمینی / تاکنون 500 میلیون یورو توسط چین اعتبار تامین شده است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جزئیات فرآیند تهاتر نفت برای توسعه فاز دوم فرودگاه امام خمینی / تاکنون 500 میلیون یورو توسط چین اعتبار تامین شده است

سعید چلندری گفت: در حال حاضر و در مرحله اول حدود 500 میلیون یورو چینی‌ها برای این پروژه تخصیص دادند، کار را شروع کردیم پیشرفت کار هم بسیار خوب است.

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با قراداد انجام شده با چینی‌ها برای توسعه فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: قرارداد ما با چینی‌ها، قرارداد سرمایه‌گذاری نیست بلکه قرارداد به صورت قرارداد پیمانکاری و قرارداد EPCF است که F آن را از محل تهاتر نفت تامین می‌کنیم. وی افزود: شرکت چینی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که کنسرسیوم تشکیل دادند و قرارداد ما با این دو شرکت انجام شده است؛ مطابق تمام قرارداد‌های دیگر صورت وضعیت می‌دهند و ما در قبال صورت وضعیتی که به ما می‌دهند به آن‌ها نفت می‌دهیم. چلندری ادامه داد: در حال حاضر در مرحله اول حدود 500 میلیون یورو به ما تخصیص دادند، کار را شروع کردیم پیشرفت کار هم بسیار خوب است. مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: حتی از محل منابع داخلی خود شهر فرودگاهی به این پروژه کمک و پرداخت کردیم که پروژه بتواند با قدرت کار خود را انجام بدهد. این قرارداد در راستای قرارداد به اصطلاح 25 ساله بین ایران و چین است. وی در پاسخ به این سوال که این پروژه در دولت چهاردهم هم ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قطعا رئیس جمهور جدیدی که مرداد ماه بر کرسی مسؤولیت تکیه می‌زنند، با توجه به اینکه این پروژه از خواسته‌های دیرین مردم است به نتیجه رسیدن آن را دنبال خواهند کرد.

چلندری خاطر نشان کرد: فاز 2 در دو مرحله در حال اجرا است که مرحله نخست، پیشرفت 40 فیزیکی درصدی داشته و اقدامات این فاز که شامل باند‌های جنوبی، پل‌های ارتباطی و... است.