شنبه 8 اردیبهشت 1403

جزئیات قرآن 207 متری یک مسلمان چینی که در نمایشگاه قرآن رونمایی شد + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جزئیات قرآن 207 متری یک مسلمان چینی که در نمایشگاه قرآن رونمایی شد + فیلم

قرآن 40 متری که در اولین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه چین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، در اصل 207 متر است.

در اولین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با اولین روزِ سالِ 1403 همزمان بود، از قرآنی به طول 40 متر در غرفه چین و با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

یوسف شیو جون، هنرمند قرآنی و خالق اثر، طول این قرآن را 207 متر عنوان کرد و گفت: 3 سال طول کشیده، تا سه جزء از قرآن را در کاغذی به جنس بامبو بنویسم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سید مصطفی حسینی نیشابوری، مدیر بخش بین‌الملل سی‌و‌یکمین نمایشگاه قرآن کریم درباره این قرآن که فقط 40 متر آن در اولین روز از نمایشگاه قرآن افتتاح شد، گفت: این قرآن در اصل 207 متر است، که فقط بخشی از آن در نمایشگاه قرآن رونمایی شد. این قرآن به دست هنرمند چینی شکل گرفته است.

مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم ادامه داد: خالق این قرآن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داد، تا سال آینده تمام قرآن را به نمایش بگذارد. این هنرمند چینی که نسبت به کار‌های قرآنی دغدغه‌مند است، توضیحات درباره خط و خلق اثر را به زبان چینی نوشته و در ادامه سه جزء آیات قرآن را نوشته است. اگرچه هنوز جزئیات اثر را به صورت دقیق ندیدم، ولی این اثر کار ابداعی خوب و جذابی است. ما منتظریم سال آینده این اثر را در ابعاد 207 متری‌اش ببینیم و بخش بین‌الملل را با تنوع آثار و جذابیت بیشتر برای سال آینده مهیا کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته وی، آقای یوسف شیو جون خالق قرآن 207 متری است، ولی نظیر این آثار را افرادی به صورت مشارکتی انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت