جمعه 4 آبان 1403

جشنواره ملی موسیقی جوان راهی روشن به آینده موسیقی این مرز و بوم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره ملی موسیقی جوان راهی روشن به آینده موسیقی این مرز و بوم است

تهران - ایرنا - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره پانزدهم موسیقی جوان گفت: این رویداد راهی روشن به آینده موسیقی این مرزو بوم است، سرزمینی که همواره صحنه نمایش استعدادهای جوانی است که موسیقی اصیل ایرانی، نواحی و کلاسیک را می‌آموزند.

به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، محمود سالاری در پیام خود به جشنواره ملی موسیقی جوان نوشت: موسیقی نه هنری در کنار دیگر هنرها بلکه جویباری روان و پرطراوت است که هنرهای دیگر با آن تازه و شاداب تر می نماید و دستاوردهای بی نظیر همچون خلق و زایش اثر هنری ماندگار در این همنشینی متولد می شود.

وی افزود: شایستگی و توانمندی نوجوانان و جوانانِ ایران زمین در پرتو آموزش علمی و عملی و بهره گیری از تجربه پیشکسوتان و هنرمندان و ترکیب علم و هنر موسیقی نویدبخش تداوم این هنر ارجمند در پهنه سرزمین کهن و اسلامی ایران است.

معاون هنری وزیر فرهنگ در ادامه این پیام آورده است: جشنواره ملی موسیقی جوان راهی روشن به آینده موسیقی این مرزو بوم است، سرزمینی که همواره صحنه نمایش استعدادهای جوانی است که موسیقی اصیل ایرانی، نواحی و کلاسیک را می آموزند تا درکنار بهره گیری از نقش تأثیرگذار و بی بدیل استادان و هنرمندانِ برجسته موسیقی به شایستگی بتوانند پاسدار هویت، اصالت و ارزش های ایرانی اسلامی باشند.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان نقش فعالانه و همدلانه استادان و هنرمندان حاضر در هیأت دواران، دبیر و دست اندرکاران اجرایی جشنواره را شایسته سپاس دانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این جشنواره هنر والای موسیقی در همه گونه‌ها به ویژه باحضور جوانان به حیات بالنده خود ادامه دهد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها