جمعه 29 تیر 1403

جلالی: DNA فوتبال ایران به اسپانیا نزدیک است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جلالی: DNA فوتبال ایران به اسپانیا نزدیک است

مجید جلالی در نشست خبری که امروز دوشنبه 18 تیر در مرکز ملی فوتبال انجام شد، اظهار داشت: من حدود 8 ماه است که در این سمت فعالیت می کنم. جایگاه مدیریت و توسعه یک موضوع جدیدی است که فیفا به کشورهای عضو تاکید کرده که این بخش در فدراسیون ها وجود داشته باشد. موضوعات فنی زیر مجموعه تکنیکال دایرکتور خواهد بود. او ادامه داد: هویت تکنیکال دایرکتور در اساسنامه فدراسیون نیست و باید به آن جایگاه...

مجید جلالی در نشست خبری که امروز دوشنبه 18 تیر در مرکز ملی فوتبال انجام شد، اظهار داشت: من حدود 8 ماه است که در این سمت فعالیت می کنم. جایگاه مدیریت و توسعه یک موضوع جدیدی است که فیفا به کشورهای عضو تاکید کرده که این بخش در فدراسیون ها وجود داشته باشد. موضوعات فنی زیر مجموعه تکنیکال دایرکتور خواهد بود.

او ادامه داد: هویت تکنیکال دایرکتور در اساسنامه فدراسیون نیست و باید به آن جایگاه داده شود. کلیدی ترین نقش طراحی و... است. جلساتی پیرامون تکنیکال دایرکتور در فیفا برگزار شد و من در همه آنها حضور داشتم و چارتی را تهیه و به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ارائه دادم. برای آینده 4 مرحله داریم: چالش ها برای فوتبال آینده (تجزیه و تحلیل جایگاه)، راهبرد، پیاده سازی و نظارت.

جلالی در مورد اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است گفت: 16 کارگروه تخصصی متشکل از 150 نفر برای چشم انداز و اهداف برنامه جامع توسعه و پیشرفت با افراد نخبه شکل داده ایم. با 6 کشور مطرح دنیا کارهای مطالعاتی تطبیقی و بررسی برنامه توسعه داشته ایم که این کشورها عبارتند از آلمان، انگلیس، ژاپن، اسپانیا، استرالیا و....

وی ادامه داد: ما در حال حاضر 40 هزار مربی در سطح کشور داریم که باید آموزش آنها به گونه ای باشد که در سال های آینده مربیان با کیفیت و با دانش داشته باشیم. ما شاخص های لازم برای انتخاب مربیان تیم ملی و اعضای کادرفنی آنها را در نظر گرفته ایم. جام جهانی نوجوانان تا 5 سال آینده هر سال در قطر برگزار می شود و ما باید تیم های زیر 14 سال، زیر 11 سال و... داشته باشیم. ما برای تمام سرمربیان تیم ملی و باشگاهی با حضور آرسن ونگر به صورت آنلاین همایشی را برگزار خواهیم کرد. کارگروهی تشکیل داده ایم که تشخیص داد که DNA فوتبال ما به کشور اسپانیا نزدیک است و می توانیم از این کشور مربی و بازیکن وارد ایران کنیم.

ادامه دارد...