دوشنبه 16 مهر 1403

جلیلی: رژیم صهیونیستی طی یکسال هیچ دستاوردی جز کشتار نداشته است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جلیلی: رژیم صهیونیستی طی یکسال هیچ دستاوردی جز کشتار نداشته است

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی تلوزیونی درباره سالگرد عملیات طوفان الاقصی بیان کرد: در اذهان عمومی چه مردم ما و چه مردم منطقه و حتی جهان این سوال مطرح است که این عملیات چرا انقدر اهمیت پیدا کرد؟ آیا این صرفاً عملیات نظامی بود یا عملیاتی تاکتیکی بود؟

وی ادامه داد: عملیات نظامی یک گروه در یه منطقه چرا انقدر اهمیت پیدا می‌کند؟ مهمترین دلیلش این است که رژیم صهیونیستی زمانی ادعا داشت وقتی که حرکتی را انجام می‌داد یا اراده‌ای برای اشغال شهری داشت، فورا اجرا می‌شد.

جلیلی افزود: در تاریخ داریم که مثلاً رژیم صهیونیستی با چند ارتش کشور‌ها و دولت‌های عربی درگیر می‌شد و 6 روزه تمام می‌شد؛ درحالی که امروز در سالگرد عملیات طوفان الاقصی، یک سال گذشته و هنوز این درگیری تمام نشده و تمام توان خود و متحدانش هم به میدان آورده است. آمریکا رسماً اعلام کرد که من میلیارد‌ها دلار کمک کردم و یک بار اعلام کرد که 14 میلیارد کمک کرده است.

وی بیان کرد: مقامات اروپایی و آمریکایی و بالاترین مقامات‌شان بارها از رژیم صهیونیستی به عنوان نماد دموکراسی در جهان یاد می‌کردند. با این حال در همین یک سال گذشته شما بطلان همه این شعار‌ها و ادعا‌ها را شاهد بودید. رژیمی که هزاران زن و کودک را به شهادت می‌رساند و بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد. همین‌هایی که ادعای آزادی داشتند حالا مردم خودشان در اروپا، در آمریکا، واشنگتن و نیویورک به دفاع از این مردم (مردم غزه) بلند می‌شوند که چرا این رفتار‌های جنایت‌آمیز صورت می‌گیرد و می‌بینید که آنها را چگونه محدود می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز از حیثیت اینها چیزی باقی نمانده است. امروز حتی مردم خودشان هم ادعا‌های دروغین آنها را می‌دانند. امروز رژیم صهیونیستی یک سال است که در یک منطقه کوچک درگیر است و هرکاری که از دستش برمی‌آمد انجام داد و از هیچ جنایتی دریغ نکرد، اما دستاوردش فقط کشتار بوده است.