شنبه 14 مهر 1403

جمع آوری 1300 میلیارد تومان زکات در کشور در نیمه نخست سال جاری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جمع آوری 1300 میلیارد تومان زکات در کشور در نیمه نخست سال جاری

حجت الاسلام محمدطه مهری با اشاره به اینکه طی سال گذشته در کشور یک هزار و 720 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است، گفت: این در حالی است که در نیمه نخست سال جاری مبلغ یک هزار و 300 میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع آوری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، حجت‌الاسلام محمد طاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره زکات در خراسان شمالی اظهار داشت: علاوه بر آیات و روایاتی که در خصوص اهمیت زکات وجود دارد، مقام معظم رهبری در سال 96 فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات را یکی از بزرگ‌ترین توفیقات الهی دانستند.

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه کمیته امداد وظیفه جمع آوری زکات را بر عهده دارد، ادامه داد: از ابتدای سال، جشنواره علمی و ترویجی زکات در کشور در حال برگزاری است که استان خراسان شمالی، هفتمین میزبان این جشنواره بوده است. مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با بیان اینکه تا پایان سال تمامی استان‌ها جشنواره زکات را در راستای جریان سازی و فرهنگ سازی برگزار می‌کنند، بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، معتقد هستیم در بُعد علمی باید به دنبال کار پژوهشی برویم و در بُعد تکریمی نیز بر خود وظیفه می‌دانیم از مبلغان و کشاورزان تکریم کنیم. وی اضافه کرد: زکات به عنوان یک شاخص نظام ساز در موضوع اقتصاد اسلامی و بازوی محکم و قوی برای ولایت امر و حاکم اسلامی جهت رفع نیاز مستمندان است. حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه در خراسان شمالی طی نیمه نخست سال جاری 32 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده، بیان داشت: خراسان شمالی در این مدت در کشور رتبه چهارم جمع آوری زکات و از لحاظ تحقق برنامه جزو استان های پیشرو در این موضوع بوده است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی سال گذشته در کشور یک هزار و 720 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است، گفت: این در حالی است که در نیمه نخست سال جاری مبلغ یک هزار و 300 میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع آوری شده است. انتهای پیام /