دوشنبه 16 مهر 1403

جنگ زرگری در دانشگاه!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جنگ زرگری در دانشگاه!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یاسین علی‌محمد؛* سرگرمشان کنید تا براندازی کنیم، این سر رمز ستاد مشترک و سرفرماندهی عملیات براندازی از قلب ساختمان پنتاگون آمریکادر ابلاغ به کمیته‌های اجرایی در خارج و داخل ایران است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حوادث اخیر فرمودند: «مراقب باشید اینگونه مسائل شما را از وظایف و مسوولیت‌های اصلی در عرصه داخلی و خارجی باز ندارد»

در تاریخ جنگ‌ها؛ حربه روانی همیشه بعنوان سلاح گمراه سازی و گیج کننده طرف مقابل با انواع روش‌ها بوده است.

ایجاد درگیری فرعی و فرسایشی از درون سپس حمله اصلی

حوادث اخیر و بویژه وقایع داخل دانشگاه‌ها؛ دقیقا مسخ جریان دانشجویی با عصبانیت منجر به رفتار‌های خشن و نزاع و موضوع سازی نظیر کشته سازی و... برای تولید خبر در ستاد‌های دروِغ پراکنی بنگاه‌های رسانه ایی خودش است. دانشگاهی که خبر ساز شده است و جای تولید علم و پژوهش تسخیر شده است.

در این کنش‌ها جریان‌های انقلابی و در خط نظام دچار سردرگمی و آشفتگی ذهنی شده و تصمیمات ساخته شده دشمن را در قالب واکنش بی آنکه بفهمند انجام می‌دهند. این دقیقا خاستگاه ستاد سرفرماندهی شیطانی در پنتاگون است.

شور و هیجان قوای با نشاط جوانی و احساسات لطیف او دستخوش تجاوز روانی در هر دو طرف شده است و متاسفانه قوه عاقله یعنی همان جریان مدافع انقلاب هم بدلیل عدم دیده بانی و رصد و رفتارشناسی دشمن؛ دچار خطای راهبردی در میدان نبرد چندوجهی دشمن شده است.

حال اینجا سوال مهم است که وظایف و مسوولیت‌های اصلی دانشجوی انقلابی چیست؟ آیا در دو عرصه داخلی و خارجی او نیز همطراز مسوولان مورد خطاب بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی است؟ بله؛ او همه مؤلفات ساختاری و تشکیلاتی سخت و نرم افزاری را دارد، اما سرفرماندهی و اتاق فکر ندارد.

اولین عارضه یابی عدم توجه و بازخوانی مطالبات جدی حضرت امام خامنه ایی از جریان‌های دانشجویی در طول دیدار‌های دودهه ایشان است.

مهاتماگاندی وقتی انقلاب استقلال هند را شروع کرد خودش بود و جامه ساده تمام نخ پنبه ایی ساخت هند و دوچرخه اش... نه منابع مالی و نه سیاه لشکر، لکن تنهای تنها که در همان عوان مورد انواع تمسخر و توهین و ضرب و شتم قرار گرفت، اما با اراده ایی پولادین از روستایی به روستایی و شهری به شهری راه افتاد تا کمر کمپانی خبیث هندشرقی را شکست... امروز دشمن دقیقا در جنگ اراده‌ها و با انواع خباثت و تزویر در میدان است. وظیفه دانشجو در بازخوانی و اجرای همان مطالبات در کف میدان دانشگاه است از بدیهی‌ترین معروفات تا مسائل کلان دانشگاه. یاسین علی‌محمد؛* فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.