یک‌شنبه 10 تیر 1403

جنگ قدرت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالا گرفت / دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به صف شدند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جنگ قدرت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالا گرفت / دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به صف شدند

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 دیروز یا همان سه‌شنبه بزرگ برگزار شد و نتایج آن به‌تدریج اعلام می‌شود.

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه که تاکنون در 12 ایالت پیروز شده است، مطابق پیش‌بینی‌ها پیش رفته و انتظار می‌رود نیکی هیلی، تنها رقیب خود پر حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد.

مقامات یا نمایندگان هر حزب که تحت عنوان دلیگیت شناخته می‌شوند، براساس نتیجه هر رقابت، به نامزد برتر تعلق می‌گیرند. تأیید نامزدی هر فرد در حزب متبوع، به کسب تعداد مشخصی دلیگیت بستگی دارد و این دلیگیت‌ها در نهایت در روز گردهمایی سیاسی (کنوانسیون حزب)، نامزد مورد نظر را معرفی می‌کنند.

خبر مرتبط پیروزی رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات مقدماتی دو ایالت

رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت آیووا و ویرجینیا پیروز شد.

در سه‌شنبه بزرگ، در مجموع نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای دست کم 865 و نامزدهای دموکرات برای حداقل یک هزار و 420 هیات نمایندگی رقابت می‌کنند.

ستاد انتخاباتی ترامپ پیش‌بینی کرده بود که در این روز دست کم 773 نماینده را به اصطلاح در جیب خواهد داشت. او تا پیش از این رای 247 نماینده را از آن خود کرده است.

انتخابات مقدماتی 2024 حزب جمهوری‌خواه

براساس delegate tracker شبکه ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ تاکنون یک هزار و 17 دلیگیت (هیات نمایندگی) به دست آورده و این رقم برای نیکی هیلی 92 است. نامزد نهایی این حزب به دست کم یک هزار و 215 دلیگیت نیاز دارد.

انتخابات مقدماتی 2024 حزب دموکرات

براساس delegate tracker شبکه ان‌بی‌سی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که تقریبا در حال مبارزه انتخاباتی با خودش اس نیز تاکنون یک هزار و 564 دلیگیت را از آن خود کرده است. او برای قطعی شدن نامزدی این حزب به یک هزار و 968 دلیگیت نیاز دارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

جنگ قدرت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالا گرفت / دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به صف شدند 2