شنبه 29 اردیبهشت 1403

جهاد تبیین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جهاد تبیین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش گفت: طبق فرامین رهبر انقلاب، امروز جهاد تبیین یک فریضه و راهکار اثربخش در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

باشگاه خبرنگاران جوان - امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا این مطلب را در جلسه هم‌اندیشی اساتید گروه معارف دانشگاه خاتم‌الانبیاء (ص) نیروی پدافند هوایی ارتش مطرح کرده.

رهبر انقلاب 19 بهمن امسال در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتند: امروز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین است.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش، «مطالعه دقیق تاریخ و شناخت دقیق اهداف، آرمان‌ها و کارکردهای انقلاب اسلامی و استفاده از رسانه‌های مدرن جزو الزامات جهاد تبیین هستند که اساتید دانشگاه می‌توانند با تشریح اهداف، کارکردها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تهاجم رسانه ای دشمن علیه انقلاب را خنثی کنند.»

امیر سرتیپ اکرمی‌نیا گفت: استفاده از رسانه‌های مدرن، ابزار هنر و تلاش برای تولید محتوای مناسب و اقناعی از دستاورد‌های انقلاب دفاع کنیم و اجازه ندهیم دشمن با امپراتوری شیطانی رسانه‌ای، واقعیات را تحریف کند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران 22 بهمن گفت: رهبر انقلاب ملت، جامعه و رسانه‌ها را به فریضه قطعی جهاد تبیین در برابر دشمن فراخوانده‌اند. این فرمان یک زمینه هم دارد؛ نباید در برابر خبر‌ها و اتفاقات پیرامونی دستپاچه شد یا دچار قضاوت زود شویم، بلکه قوه تبیین و تبین و بررسی باید در همه ما و در مقابل رسانه‌های شیطانی دشمن زنده باشد تا در مسیر پیش‌رو با چشمانی باز حرکت کنیم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی 21 بهمن در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: تبیین همیشه ضرورت دارد، در سایه روشنگری و فهم صحیح صحنه است که انسان می‌تواند درست حرکت کند. برخی اوقات، دشمن با تهدید نمی تواند به نتیجه خود برسد اما با القای یک تحلیل غلط، می خواهد هدف خود را محقق کند و در اینجاست که جهاد تبیین معنی پیدا می کند.

به گفته سعید جلیلی، «اگر کشوری با دشمن شما دچار چالش شد، این موضوع برای شما فرصت ایجاد می‌کند؛ چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟! این جهاد تبیین است. هر کسی در حد وسعش باید سعی کند میدان را روشن کند و نشان دهد.»