چهارشنبه 2 خرداد 1403

جهانبخش، مرغ اسیر در جزیره / علیرضا به سرزمین لاله ها باز می گردد؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جهانبخش، مرغ اسیر در جزیره / علیرضا به سرزمین لاله ها باز می گردد؟

با بالا گرفتن تب احتمال جدایی علی جهان از تیم انگلیسی، رسانه‌های هلندی و بریتانیایی دست به کار شده‌اند و او را به یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های کشور لاله‌های نارنجی لینک کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت علیرضا جهانبخش ستاره تیم ملی و مهمترین لژیونر ایران در اروپا نامشخص است. ستاره ای که حالا دیگر در جزیره فراموش شده و نام او را کمتر می شنویم.

وینگر گیلانی تیم ملی ایران 2 سال پیش و پس از کسب عنوان آقای گلی لیگ اردیویسه هلند، همچنین پس از حضور در جام جهانی 2018 روسیه و نمایش عملکردی مناسب در لباس ایران با قراردادی به ارزش 25 میلیون یورو از آلکمار به برایتون آلبیون پیوست تا علاوه بر شکستن رکورد گران‌ترین بازیکن ایرانی تاریخ و گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه انگلیسی، ماجراجویی‌هایش را در جنوب بریتانیا ادامه دهد.

این انتقال پر سروصدا اما مانند صدای دهلی بود که از دور زیبایی داشت و از نزدیک چیزی برای ارائه نمود نمی‌کرد. علیرضا پس از گذراندن 5 فصل موفق در فوتبال هلند و حضور در رقابت‌های لیگ اروپا، همچنین با گلزنی‌های پیاپی و عملکرد درخشان درحالی وارد باشگاه مرغان دریایی برایتون شد که نوید یک وینگر کامل، بالغ و گلزن را می‌داد، اتفاقی که اما اصلا جالب رخ نداد و جهانبخش از یک موتور گلزنی به یک بازیکن کاملا معمولی در حد لیگ دوی انگلیس بدل شد. تورنمنت فیزیکی و فرسایشی لیگ برتر انگلستان مقصد مناسبی برای ستاره فانتزی تیم ملی ایران نبود و برایتون آن سیستمی که علیرضا دوست داشت را بازی نمی‌کرد. جهانبخش در لباس راه‌راه آبی و سفید برایتون اصلا نمی درخشد و بدل به یک نیمکت نشین صرف شده و انتقالش از یک تیم هجومی و بالانشین به یک تیم تدافعی و قعرنشین، تئوری مناسبی نبود.

جالب‌تر آن‌که علیرضا پس از درخشش در آلکمار هلند با پیشنهادی از سوی باشگاه لسترسیتی نیز مواجه شده که حتی مبلغ و شرایط آن از پیشنهاد برایتون بهتر بود، اما تشخیص مدیربرنامه‌های علیرضا به حضور او در برایتون آلبیون ختم شد تا دو سال از عمر این ستاره ایرانی به بطالت و نابودی سپری شود. لستر در شرایطی که علیرضا پیشنهاد داد که همان روزها ستاره الجزایری‌اش یعنی ریاض محرز را به منچسترسیتی فروخته بود و جهانبخش را به‌عنوان یار جایگزین وینگر خود نیاز داشت.

*فصل کابوس وار

پس از فصل ناامیدکننده 2018-2019، امیدهای جهانبخش به فصل جاری و تغییرات در کادرفنی برایتون بود تا با سیستم موردعلاقه‌اش کار را ادامه دهد، اما آمدن گراهام پاتر به برایتون یک کابوس وحشتناک را برای علی‌جهان رقم زد تا ستاره شماره 16 تیم برایتون در فصل کرونایی 2019-2020 تنها در 9 بازی به زمین برود که فقط 3 بازی‌اش را فیکس باشد و هرگز تا انتهای 90 دقیقه جایی در اندیشه‌های تاکتیکی پاتر در مستطیل سبز نداشته باشد.

برگردان زیبای علیرضا به چلسی و به‌ثمر رساندن سریع‌ترین گل تاریخ تیم برایتون در همین فصل از رقابت‌های لیگ برتر اما باعث نشد تا پاتر به جهانبخش اعتماد بیشتری کند و در آخرین صحبت‌هایش، احتمال جدایی علی جهان از جمع مرغان دریایی را افزایش داد.

گراهام پاتر در صحبت‌هایش مدعی شد عصبانیت جهانبخش ناشی از عدم حضورش در بازی‌هاست اما هر فوتبالیستی می‌خواهد همیشه بازی کند. سرمربی تیم برایتون در مهم‌ترین بخش از سخنانش درباره وضعیت آتی علیرضا گفت: جهانبخش الان احساس شکست می‌کند، چون می‌خواهد در ترکیب باشد و بازی کند، من هم این را می‌فهمم اما ما در دوران تابستان باید راجع به این مساله فکر کنیم و تصمیمی بگیریم که هم به نفع او و هم به نفع باشگاه باشد. علیرضا بازیکن خوبی است و می‌تواند به ما کمک کند ولی باز هم می‌گویم مسئله این است که او می‌خواهد بیشتر از این بازی کند.

*بازگشت به سرزمین لاله ها؟

بنا به تحلیل‌ها و گزارشات رسانه های انگلیسی از صحبت‌های گراهام پاتر و منابع نزدیک به آبی‌های شهر برایتون، این تیم در چهارمین فصل حضور متوالی‌اش در لیگ برتر انگلیس باید تصمیم‌های سختی در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی بگیرد. 10 بازیکن به احتمال فراوان باید از برایتون جدا شوند که یکی از آنها جهانبخش است. علیرضا جهانبخش، ژوژه ایزکوئردو، یورگن لوکادیا، فلورین آندون، برام کایال، اسچلوتو، برناردو، داوید بوتون، جیسون استیل و لوئیس دانک 10 بازیکنی هستند که احتمالا در تابستان پیش‌رو از برایتون جدا می‌شوند.

با بالا گرفتن تب احتمال جدایی علی جهان از تیم انگلیسی، رسانه‌های هلندی و بریتانیایی دست به کار شده‌اند و او را به یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های کشور لاله‌های نارنجی لینک کرده‌اند. آژاکس که عنوان‌دار لقب کارخانه بازیکن‌سازی در اروپاست پس از فروش حکیم زیخ، وینگر مراکشی‌اش به تیم چلسی به‌دنبال یک بازیکن هم‌پست و هم‌سطح با بازیکن سابق خودش است که در این بین گویا پیکان اشاره به سمت جهانبخش نشانه رفته. علیرضا که سابقه 5 سال حضور در سطح اول لیگ اردیویسه و آقای گلی در این کشور را دارد از نظر مدیران آژاکس می‌تواند گزینه خوبی برای جایگزینی ستاره مراکشی پیوسته به آبی‌های لندن باشد.

سوای عملکرد خوب او در تیم ملی و آ - زد آلکمار طی سال‌های گذشته، علیرضا اکنون با نزدیک شدن به پایان قراردادش با برایتون و حضور انگشت‌شمار در بازی‌های تیم انگلیسی، با افت قیمت در ترانسفر مارکت مواجه شده که این امر احتمال حضور او در جمع قرمزهای هلندی را تا حد زیادی بالا می‌برد. مدیران آژاکس با اندکی تسریع می‌توانند علیرضا را با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد کیفیتش خریداری کنند و لااقل تا 5سال آینده پست وینگر را با خیال راحت به او بسپارند. آژاکس برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان اروپا و ادامه قهرمانی در اردویویسه نیاز مبرم به پر کردن خلاءهای ترکیب خود دارد و در این بین علی‌جهان می‌تواند یکی از بهترین و مهم‌ترین خریدهای قرمزها برای سال آتی باشد. سیگنال‌های خروج علیرضا از برایتون صادر شده و ملی‌پوش ایرانی با تصمیمی درست می‌تواند آینده خود را تضمین کند. پس از آن اشتباه بزرگ در سال 2018 و عدم پیوستنش به لستر برای جانشینی محرز، کاش علیرضا و مدیربرنامه‌های ایرانی‌اش با آژاکس برای جایگزینی زیخ توافق کنند و ستاره ایرانی را سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا ببینیم، نه نیمکت برایتون.

انتهای پیام

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

جهانبخش، مرغ اسیر در جزیره / علیرضا به سرزمین لاله ها باز می گردد؟ 2
جهانبخش، مرغ اسیر در جزیره / علیرضا به سرزمین لاله ها باز می گردد؟ 3