جمعه 14 اردیبهشت 1403

جهش بیش از 77 هزار واحدی شاخص کل در روز تزریق نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جهش بیش از 77 هزار واحدی شاخص کل در روز تزریق نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: تابلوی معاملات امروز، دوباره امید‌ها برای رشد خوب و جبران عقب ماندگی از بازار‌های موازی را برای اهالی بازار زنده کرد.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز اول اردیبهشت 1403 بعد از کاهش تنش‌ها و عادی شدن دامنه نوسان، شاخص کل با رشد مثبت 3.52 درصد بیشترین رشد روزانه از ابتدای سال 1402 (بیش از یکسال) گذشته را تجربه کرد.

او افزود: نماد‌های پرتراکنش و شاخص ساز بخاطر ریسک نقدشوندگی پایین و شنیده‌هایی از افزایش نرخ دلار نیما یا بحث تعدیل بند مالیاتی بودجه در کانون توجه خریداران بود. با توجه به معاملات بسیار خوبی که در بازار شاهد بودیم، ارزش معاملات کل 13177 میلیارد تومان بود که از این مقدار 7834 میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تعداد نماد‌های مثبت امروز 678 و تعداد نماد‌های منفی 113، 242 نماد بودند و در نهایت حقیقی‌ها 1100 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند. در پایان معاملات امروز بیش از 1208 میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط خارج و به سهام و حق تقدم وارد شده است.

او گفت: شاخص کل با افزایش 77642 واحدی به سطح 2 میلیون و 285 هزار واحد رسید. در مجموع تابلوی معاملات امروز، دوباره امید‌ها برای رشد خوب و جبران عقب ماندگی از بازار‌های موازی را برای اهالی بازار زنده کرد. جدال عرضه و تقاضا در روز‌های پیش رو دیدنی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس