جمعه 14 اردیبهشت 1403

جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / 11 هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / 11 هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 11 هزار و 212 طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود 6 هزار میلیارد تومان است. صالحی با اشاره به قانون جهش...

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 11 هزار و 212 طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

صالحی با اشاره به قانون جهش تولید و نقش آن در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: طبق ماده 13 قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه می‌شود.

وی از تدوین آیین‌نامه ماده 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: اگر شرکتی با دانشگاه قرارداد ببندد از بودجه خود هزینه نمی‌کند بلکه از مالیات آن کسر می‌شود که ظرفیت بسیار بزرگی است. این قانون قبلا مصوب شده، ولی آیین نامه اجرایی آن سال 1402 با همت معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مشارکت وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزرات صمت تدوین و مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ویژه ماده 13 و ماده 11 این قانون می‌تواند جهشی را در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و منطقه‌ای داشته باشد.