یک‌شنبه 1 مهر 1403

جوان‌گرایی به سبک کلینزمن / کره جنوبی سکونشین‌های خود را انتخاب کرد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جوان‌گرایی به سبک کلینزمن / کره جنوبی سکونشین‌های خود را انتخاب کرد!

یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی کره جنوبی به 4 ستاره جوان این فرصت را داده تا در لیست 26 نفره جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشند.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که جام ملت‌های آسیا قرار است تنها 15 روز دیگر در قطر آغاز شود، کره جنوبی با حضور یورگن کلینزمن به دنبال این است تا طلسم 64 ساله‌ای که از جام ملت‌های آسیا 1960 به جا مانده است را پایان دهد. پس از شیوع ویروس کرونا قرار شد لیست تیم‌های ملی از 23 نفر به 26 نفر افزایش یابد و این نخستین جام ملت‌های آسیایی است که هر تیم با 26 نفر قرار است در آن حضور داشته باشند. کلینزمن باید هر بازی 23 بازیکن را به AFC اعلام کند و سه نفر دیگر روی صندلی‌های ورزشگاه می‌نشینند و بازی را از روی سکوها تماشا می‌کنند.

کلینزمن در ادامه لیست خود، از مدت‌ها پیش چهار گزینه را ارزیابی کرده بود و از طرفی با توجه به بازداشت هوانگ اوی جو به دلیل فیلمبرداری غیر قانونی، کلینزمن همچنان خیالش از بازیکنانش راحت است. او درباره لیست خود گفت: پس از مسابقات داخلی ما سه بازیکن دیگر را به عنوان ستارگانی برای آینده فوتبال کره انتخاب کردیم.

او ادامه داد: من از شرایط رشد بازیکنان تصورات زیادی دارم و این که یک بازیکن به مانند کانگ این لی توانسته در پاری سن ژرمن از لحاظ فنی پیشرفت کند برای من ارزشمند است. لی کانگ این، سون هیونگ مین از تاتنهام، هوانگ هی چان از ولورهمپتون و کیم مین جائه از بایرن مونیخ بازیکنان کلیدی ما خواهند بود و سایر نفرات را برای پر کردن جاهای باقی مانده استفاده خواهیم کرد.

یانگ هیون جو که در تابستان به سلتیک پیوست در لیگ اسکاتلند توانسته به مائدا ستاره ژاپنی این تیم کمک کند و اثرگذار باشد و دیگر عضو هم کیم جی سو است که متولد سال 2004 است و رسانه‌های کره او را کیم مین جائه نسل بعد کره می‌دانند. کیم جی سو در تمامی رده‌های سنی بازی کرده و با قد 189 سانتی متری خود نقش به‌سزایی در صعود تیم زیر 20 سال کره جنوبی در جام جهانی زیر 20 سال داشت. او حالا در برنتفورد است اما نتوانسته به تیم اصلی راه پیدا کند و کلینزمن این فرصت را ایجاد کرده تا این نفرات خود را در دل قاره آسیا به چالش بکشند.

تیم ملی کره جنوبی در نخستین بازی خود در مرحله گروهی با بحرین و بعد از آن با اردن و مالزی دیدار کند و این احتمال وجود دارد در مراحل حذفی با تیم ملی ایران نیز رودررو شود.

جوان‌گرایی به سبک کلینزمن / کره جنوبی سکونشین‌های خود را انتخاب کرد! 2
جوان‌گرایی به سبک کلینزمن / کره جنوبی سکونشین‌های خود را انتخاب کرد! 3