یک‌شنبه 1 مهر 1403

حادثه تلخ معدن طبس: خسارات بسیار سنگین است

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
حادثه تلخ معدن طبس: خسارات بسیار سنگین است

نماینده مردم طبس در مجلس، ضمن تشریح جزئیات حادثه معدن زغالسنگ معدنجوی طبس که تاکنون 30 نفر در آن جان خود را از دست داده‌اند، از دستور رئیس مجلس برای ارائه گزارشی از دلایل وقوع این حادثه تلخ خبر داد.

محمد نصیری ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس و تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه در تشریح جزییات آن، گفت: متاسفانه این حادثه تلخ شب گذشته حدود ساعت 21 در شرکت خصوصی معدنجو در دو بلوک B و C به وقوع پیوست که در بلوک B 30 نفر جان خشنود را از دست داده و پیکر آن‌ها خارج شده است و بلوک دیگر نیز به دلیل وجود مونوکسیدکربن امدادگران در حال استخراج این گاز هستند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده بلافاصله بعد از وقوع این حادثه طی تماسی با آقای قالیباف جزییات این حادثه را تشریح کردم و وی نیز با وزرای مربوطه اعم از صنعت، معدن و تجارت، کشور و تعاون، کارو رفاه اجتماعی تماس گرفتند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه دامنه خسارات ناشی از وقوع این حادثه بسیار سنگین است قرار بر این شد که این وزرا در محل حادثه حضور پیدا کنند که جای دارد در اینجا از آن‌ها قدردانی کنم و امیدوارم در این زمینه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بعد از این شاهد وقوع این گونه حوادث تلخ بخصوص برای قشر زحمتکش کارگر نباشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به دستور رییس مجلس شورای اسلامی قطعا گزارشی در خصوص دلایل وقوع این حادثه تهیه شده و ابعاد مختلف آن از نظر تجهیزات و رعایت اصول ایمنی بررسی خواهد شد که در این راستا بعد ازظهر امروز نشستی با حضور وزراء مربوطه برگزار خواهد شد.

از میان اخبار

تاکسی‌ها لوکیشن دارند، اما خودروی اورژانس نه!

(ویدیو) جزییات جدید از فاجعه معدن زغال‌سنگ طبس