جمعه 14 اردیبهشت 1403

حال خوب ساختنی است / شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حال خوب ساختنی است / شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته سلامت اظهارداشت: در گذشته موضوعات فرهنگی امری نمادین و در حد مسئولیت اجتماعی بود، ولی در این دوره از مدیریت شهری، فرهنگ به ویژه فرهنگ سلامت در رأس امور قرار دارد. وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت «حال خوب ساختنی است»، بیان داشت: 1604 برنامه در سطح شهر تهران...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته سلامت اظهارداشت: در گذشته موضوعات فرهنگی امری نمادین و در حد مسئولیت اجتماعی بود، ولی در این دوره از مدیریت شهری، فرهنگ به ویژه فرهنگ سلامت در رأس امور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت «حال خوب ساختنی است»، بیان داشت: 1604 برنامه در سطح شهر تهران در هفته سلامت اجرا می‌شود و 25 برنامه قله‌ای و شاخص خواهد بود. مثلاً برنامه نمایشگاه «سلامت شهر» را با 80 غرفه متنوع برای نخستین بار اجرا کردیم. صاحب گفت: گروه‌های جهادی در حوزه دهان و دندان، زنان، کودکان، انتقال خون، انجمن دیابت، ام اس، ناشنوایان و... و به عبارتی 19 تشکل حضور دارند و خدمات درمانی و آموزشی و فرهنگی اجرا می‌کنند. صاحب گفت: رویداد "مثبت 100" رویدادی برای افرادی که بالای 100 کیلو وزن دارند در ایستگاه‌های ورزشی مناطق 22 گانه تهران برگزار میشود که همه افرادی که حتی 100 گرم هم اضافه وزن دارند میتوانند در این رویداد شرکت کنند؛ و همچنین با همکاری آموزش و پرورش برنامه کنترل وزن در مدارس انجام خواهد شد که برای کم کردن وزن به دانش آموزان جایزه تعلق میگیرد. صاحب با اشاره به اینکه 48 درصد کودکان و دانش‌آموزان تهران چاق هستند و اضافه وزن دارند، گفت: این آمار بدین معنی است که این افراد در معرض بیماری‌های مختلف مانند دیابت‌اند و ویژه برنامه برای فعالیت ورزشی و آموزش آن‌ها داریم. وی در آخر خاطر نشان کرد که تمامی این کار‌ها توسط کانون‌های اجتماع محور انجام خواهد شد.