یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

حالِ هندبال بانوان نصف‌جهان بهتر می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
حالِ هندبال بانوان نصف‌جهان بهتر می‌شود

پس از سال‌ها تک نماینده بودن هندبال بانوان اصفهان در لیگ برتر، حال نامی‌نو با نایب‌قهرمانی لیگ دسته یک جواز لیگ‌برتری‌اش را بدست آورد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مرحله نهایی لیگ دسته یک هندبال بانوان از 16 تا 18 اسفندماه 1402 با 4 تیم رایزکو تهران، نامی‌نو اصفهان، استقلال قزوین و لوله گستر اسفراین به میزبانی اصفهان برگزار شد که در پایان تیم هندبال رایزکو تهران و نامی‌نو اصفهان راهی فینال شده و دختران اصفهان بر سکوی دوم ایستادند تا با نایب قهرمانی سهمیه حضور در لیگ هندبال بانوان را کسب کنند.

تا پایان رقابت‌های لیگ‌برتر 1402 تنها تیم هندبال بانوان سپاهان بود که به‌عنوان نماینده نصف‌جهان در لیگ حضور داشت، اما اکنون پس از چندسال تیم هندبال نامی‌نو توانست با نتیجه 23 بر 20 در برابر تیم رایزکو تهران به نایب قهرمانی رسیده و لیگ برتری شود که می‌تواند خبر از روزهای روشن و رو به رشد هندبال بانوان اصفهان بدهد.

مژگان روح‌نواز، سرمربی تیم هندبال بانوان نامی‌نو در گفت‌وگو با ایسنا، پس از صعود تیمش به سوپرلیگ اظهار کرد: هدف اصلی ما رسیدن به سوپر لیگ بود. یکی از برنامه‌هایی که به باشگاه دادیم این بود که بتوانیم دو تیم در اصفهان را همزمان پایه‌سازی کنیم‌.

او با تاکید بر اینکه نباید با نیرو و پتانسیل خوبی که در اصفهان وجود دارد فقط یک تیم سپاهان برای هندبال باشد، گفت: می‌خواستیم هندبال بانوان را از حالت تک قطبی خارج کرده و یک تیم دیگر اضافه کنیم. وقتی دو تیم هندبال در اصفهان باشد کیفیت بالا می‌رود.

سرمربی نامی نو درباره تشکیل این تیم توضیح داد: تیم هندبال نامی‌نو از مهرماه با حمایت هندبال اصفهان تشکیل شد و حدودا از اواسط آبان‌ماه باشگاه نامی‌نو حمایت اسپانسری خود را شروع کرد. تعدادی از بازیکنان جوان و نوجوانی از تیم سپاهان که نتوانسته بودند بازی کنند، ترکیب تیم نامی‌نو را با سطح متوسط خوب تشکیل دادند. پس از شروع مسابقات و کشف ضعف‌ها، مبنا بر این شد که علاوه بر بازیکنان بومی باید از غیربومی نیز استفاده کنیم.

روح‌نواز تصریح کرد: بازیکن بسیار خوبی را در دوره اول و دوم با آسیب‌دیدگی شدید از دست دادیم، همچنین قبل از شروع دوره سوم بازی‌ها کاپیتان تیم نامی‌نو دچار ضربه شدید به کمر شد و نتوانستیم از او در ادامه استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، اصفهان به‌عنوان استان هندبال‌خیز ایران است، اما برخلاف حضور 4 نماینده در لیگ‌برتر آقایان، تنها یک نماینده در لیگ‌برتر بانوان داشت که سپاهانی‌ها لیگ 1402 را با رده چهارمی جدول به پایان رساندند.

حال با کسب سهمیه لیگ برتری نامی‌نو برای فصل بعد و حضور 2 تیم از اصفهان، می‌توان بیش از پیش به آینده هندبال بانوان اصفهان امیدوار بود.