جمعه 30 شهریور 1403

«حبیب آقا» راوی مهاجرت دانشجویان به آلمان می‌شود + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
«حبیب آقا» راوی مهاجرت دانشجویان به آلمان می‌شود + فیلم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهاجرت دانشجویان، یکی از بحث‌های پرحاشیه‌ای است که هر روز رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد. دنیای ناشناخته‌ی آن ور آب، تبلیغات رنگانگ و موج سیاه نمایی‌ها از فضای داخل کشور، همیشه برخی را راغب و مشتاق به مهاجرت موقت یا دائم می‌کند. مستند «حبیب آقا» با انتخاب سوژه‌ای به طور غیر مستقیم به این مساله می‌پردازد. در این مستند، به بررسی زندگی حبیب آقا،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهاجرت دانشجویان، یکی از بحث‌های پرحاشیه‌ای است که هر روز رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد. دنیای ناشناخته‌ی آن ور آب، تبلیغات رنگانگ و موج سیاه نمایی‌ها از فضای داخل کشور، همیشه برخی را راغب و مشتاق به مهاجرت موقت یا دائم می‌کند.

مستند «حبیب آقا» با انتخاب سوژه‌ای به طور غیر مستقیم به این مساله می‌پردازد. در این مستند، به بررسی زندگی حبیب آقا، دانشجوی ایرانی می‌پردازد که در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی، برای تحصیل در رشته دندان پزشکی به آلمان می‌رود و بعد از چند سال درس را نیمه کاره رها کرده و به کشور باز می‌گردد.

حبیب، برای کار مهم تری، حاضر می‌شود درس و رتبه برتری دانشگاه را رها کند و عازم ایران شود. سوژه مستند «حبیب آقا» که در معاونت فرهنگی و هنری بسیج دانشجویی تولید شد حبیب الله افتخاریان اهل بهشهر است.