سه‌شنبه 3 مهر 1403

حتما به این مراکز تفریحی در تهران سر بزنید!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حتما به این مراکز تفریحی در تهران سر بزنید!

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، تهران یکی از شهرهای ایران است که دیدنی‌های جالب توجه زیادی دارد. بازدید کردن از مراکز تفریحی و دیدنی تهران برای تمامی افراد بسیار جذاب است. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از اماکنی بپردازیم که لازم است حتما به این مراکز تفریحی در تهران سر بزنید! البته اگر بخواهید همه ی آنها را بررسی کنید شاید هقته ها زمان ببرد اما قطعا پشیمان نخواهید شد. دریاچه...

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، تهران یکی از شهرهای ایران است که دیدنی‌های جالب توجه زیادی دارد. بازدید کردن از مراکز تفریحی و دیدنی تهران برای تمامی افراد بسیار جذاب است. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از اماکنی بپردازیم که لازم است حتما به این مراکز تفریحی در تهران سر بزنید! البته اگر بخواهید همه ی آنها را بررسی کنید شاید هقته ها زمان ببرد اما قطعا پشیمان نخواهید شد.

*س_دریاچه چیتگر_س*

یکی از مراکز تفریحی بسیار مهم که این روزها توانسته نظر و توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را جلب کند دریاچه چیتگر است. این دریاچه در بخش شمال غربی تهران واقع شده است و محیطی بسیار خوش آب و هوا دارد. در این ناحیه، جزایر تفریحی زیادی نیز واقع شده است.

جزایر حیات وحش و هم‌چنین جزایر آموزشی، تنها بخشی از دیدنی‌های این ناحیه از شهر تهران است. وجود اسکله قایق رانی و پارک آبی در جنب پروژه مهر ایثار یاران باعث شده تا این منطقه، ویژگی‌های منحصر به فردی پیدا کند. از طرف دیگر وجود امکانات و خدمات رفاهی مناسب در این ناحیه باعث شده تا نظر بسیاری از مسافران و گردشگران جلب گردد و وجود مراکز خرید بزرگ در اطراف دریاجه نیز جذابیت این محدوده را بیشتر کرده است. همچنین ساخت ساز در اطراف دریاچه به دلیل رعایت اصول شهرسازی و خراب نشدن ویو دریاچه به 16 طبقه محدود شده ولیکن برج هایی با طبفات بیشتر مانند پروژه مرجان از قبل از شکل گیری دریاچه در حال احداث بوده اند.

*س_پیست اسکی شمشک_س*

پیست اسکی شمشک، در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است. این پیست در رودبار قصران قرار دارد و از جمله پیست‌های بین‌المللی شهر، به شمار می‌رود. در صورتی که به تفریح زمستانی اسکی، علاقه داشته باشید می‌توانید هر سال، پس از خنک شدن هوا و بارش برف تقریبا از اواخر پاییز به این منطقه سفر کنید و لذت یک تفریح زمستانی را تجربه کنید.

پیست شمشک از 4 بخش مختلف به وجود آمده است. یکی از این بخش‌ها به طور ویژه برای افراد غیر حرفه‌ای تدارک دیده شده است که از مبتدیان این ورزش و تفریح به شمار می‌روند. دیگر بخش‌ها با عنوان‌های پیست آفتاب، مهتاب و شب معروف و شناخته شده‌اند. یکی از طولانی‌ترین این پیست‌ها، پیست مهتاب است که چیزی در حدود 1950 متر طول دارد. این پیست یکی از بزرگترین و استاندارد ترین پیست های اسکی در ایران است که اکثر مسابفات داخلی نیز در این پیست برگزاری میشود. همچنین پیست توچال نیز در منطقه ولنجک تهران وجود دارد که مهمترین ویژگی آن این است که زودتر از تمامی پیست های کشور باز شده و در برخی سالها که بارش برف مناسب باشد حتی تا خرداد ماه نیز پذیرای اسکی بازان خواهد بود!

*س_سایت پرواز پاراگلایدر شهران_س*

یکی دیگر از اماکن بسیار دیدنی و تفریحی شهر تهران، سایت پرواز پاراگلایدر شهران است. این مکان تفریحی در جنت آباد شمالی تهران واقع شده است. بنابراین در صورتی که قصد دارید مکانی را پیدا کنید که در آن لذت پرواز با پاراگلایدر را تجربه کنید می‌توانید به این مرکز دیدنی سر بزنید.

*س_پیست هاکی روی یخ ایران مال_س*

پیست هاکی روی یخ ایران مال، یک مکان بسیار هیجان‌انگیز برای افرادی است که به این تفریح، علاقه دارند. با ورود به این مرکز تفریحی و دیدنی و پر از هیجان، می‌توانید کفش‌های مخصوص هاکی را به پا کنید و به گشت و گذار مشغول شوید.

این مجموعه در ضلع شرقی باغ ایرانی در نزدیکی پروژه سپکو واقع شده است. مساحت پیست اسکیت و هاکی روی یخ ایران مال، در حدود 4 هزار مترمربع است. در طراحی و ساخت این مجموعه سعی شده از استانداردهای جهانی و بین‌المللی استفاده شود. در مقایسه این پیست با پیست هاکی روی یخ کشور امارات میتوان گفت که تمامی نقاط ضعف پیست امارات که یکی از بهترین پیست های منطقه به شمار میاید برطرف شده، نمونه آن مه گرفتگی میباشد که بعد از ساخت پیست متوجه وجود این مشکل شده اند و بزرگترین ایراد پیست کشور امارات میباشد که برطرف نخواهد شد ولیکن در پیست ایران مال این مشکل وجود ندارد.

*س_پارک جنگلی چیتگر_س*

پارک جنگلی چیتگر، یکی دیگر از مراکز دیدنی شهر تهران است. این پارک را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی در این کلان‌شهر به شمار آورد. پارک چیتگر در ناحیه غرب تهران در نزدیکی پروژه رومنس حکیم واقع شده است. یکی از بخش‌های تفریحی این مرکز، پیست دوچرخه‌سواری آن است. این پیست با تجهیزات بسیار زیادی، طراحی شده و به صورت مجزا از دیگر بخش‌های پارک، قرار دارد. بنابراین مکان تفریحی بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود.

*س_باغ موزه سینمای تهران_س*

باغ فردوس و یا باغ موزه سینمای تهران یکی دیگر از مهم‌ترین مراکز تفریحی این شهر است. این باغ بسیار قدیمی است و عمارت بسیار زیبایی در آن قرار دارد. بنابراین در صورتی که به تماشای طبیعت و لذت بردن از درختان سر به فلک کشیده، استوار و قدیمی، علاقه دارید حتما به این مرکز تفریحی سر بزنید. از طرف دیگر، این مرکز تفریحی، مکانی مناسب برای افرادی است که به تماشای موزه علاقه دارند و یا قصد دارند یک فیلم دیدنی را در این محیط، تماشا کنند.

*س_پارک جنگلی لویزان_س*

پارک جنگلی لویزان که به آن پارک شیان نیز گفته می‌شود یکی دیگر از مهم‌ترین مراکز تفریحی و دیدنی در شهر تهران است. پارک لویزان دارای 2 بخش اصلی شرقی و غربی است. این پارک در ارتفاعات شمال شهر تهران واقع شده است. در صورتی که به این پارک دیدنی وارد شوید مناظر بسیار زیادی توجه شما را جلب خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین این مناظر، افراد زیادی هستند که در بالاترین بخش این پارک نشسته‌اند و مناظر شهر را از این فاصله نظاره می‌کنند. در پارک جنگلی لویزان، حیوانات و پرندگان زیادی را مشاهده خواهید کرد. از طرف دیگر و در صورت نیاز، می‌توانید از امکانات رفاهی آن نیز بهره‌مند شوید.

از جمله این امکانات می‌توان به بوفه و کافی‌شاپ اشاره کرد و یا سفره‌خانه سنتی و رستوران آن را نام برد. در این پارک جنگلی، مسجد و آلاچیق‌های مختلفی نیز به چشم می‌خورند. گرفتن یک عکس یادگاری در این فضای جذاب و دوست‌داشتنی، می‌تواند لذت تفریح و سفر شما را دوچندان کند.

*س_باغ گیاه‌شناسی ملی ایران_س*

بسیاری از افراد و گردشگران قصد دارند از گل‌های زیبا و طبیعت دل‌چسب استفاده کنند. باغ گیاه‌شناسی ملی ایران از جمله مراکز تفریحی بسیار جالب، برای این دسته از مسافران و گردشگران است. این باغ زیبا و جذاب در غرب تهران در نزدیکی پروژه نیکان واقع شده است.

در این مرکز تفریحی، چندین بخش در نظر گرفته شده است. در هر بخش از این تفریحگاه نیز، گیاهان و گل‌های مخصوصی واقع شده‌اند که هر کدام به یک منطقه خاص تعلق دارند. برای نمونه می‌توانید از گیاهان و گل‌های آمریکایی و یا اروپایی بازدید کنید.

*س_پارک ژوراسیک_س*

پارک ژوراسیک، به طور حتم یکی از دیدنی‌های بسیار جالب توجه برای فرزندان شما در تهران است. چراکه در این مکان تفریحی، اسباب‌بازی‌هایی با طرح دایناسور و یا شخصیت‌های کارتونی وجود دارد که برای کودکان، محبوبیت ویژه‌ای دارند. اما تماشای این ماکت‌های بزرگ و اسباب‌بازی‌های دیدنی، برای بزرگسالان نیز خالی از لطف نیست. چرا که از طریق مشاهده این ماکت‌ها و ابزار کودکانه، به یاد کودکی‌های خود خواهند افتاد.

*س_پارک ارم_س*

پارک و یا باغ وحش ارم یکی دیگر از اماکن تفریحی تهران است. در این پارک، دستگاه‌های تفریحی مختلفی برای سرگرم کردن کودکان در نظر گرفته شده است. تماشای باغ وحش آن نیز لذت خاص خود را دارد. از جمله حیوانات این باغ وحش وسیع و قدیمی، می‌توان به خرس، پلنگ، ببر، فیل، شیر و... اشاره کرد و یا پرندگان و خزندگان بسیاری را نام برد. امیدواریم اگر به تهران سفر کردید اینقدر زمان داشته باشید تا حتما به این مراکز تفریحی در تهران سر بزنید و از امکانات آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید برخی از مواردی که در بالا معرفی شده کاملا رایگان بوده و برخی نیز ورودی مناسبی دارند و البته برخی از آنها مانند اسکی و هاکی روی یخ به دلیل اجاره لوازم در صورتی که خودتان تجهیزات آنرا ندارید کمی گرانتر میباشند که البته اینگونه ورزشها جزو دسته ورزشهای لوکس حساب میشوند.

حتما به این مراکز تفریحی در تهران سر بزنید! 2
حتما به این مراکز تفریحی در تهران سر بزنید! 3