دوشنبه 7 آبان 1403

حجاج ایرانی رمی جمره کردند

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
حجاج ایرانی رمی جمره کردند

مسئول محور جمرات در عملیات حج تمتع 1401 با تاکید بر پایان عزیمت حجاج کشورمان به رمی جمرات در روز دهم ذی الحجه گفت: زاِئران کشورمان امروز به رمی جمره عقبه سنگ زدند و اعمال قربانی و تقصیر و حلق را انجام دادند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سیدعباس حسینی امروز شنبه مصادف با دهم ذی الحجه (روز عید قربان) گفت: حجاج کشورمان امروز بر اساس ترتیب زمانبدی تعیین شده برای هرکاروان عازم رمی جمرات شدند و رمی جمره عقبه را سنگ زدند.

وی افزود: حضور در منا، عزیمت به جمرات، رمی جمره، قربانی، تقصیر و حلق از جمله اعمالی بود که حجاج کشورمان آن را انجام دادند.

مسئول محور جمرات در عملیات حج تمتع 1401 با بیان اینکه زایران کشورمان امروز مسیر 7 کیلومتری رمی جمرات (رفت و برگشت) را طی کردند گفت: حجاج کشورمان طی دو روز آینده سایر اعمال خود را انجام می دهند و طی روزهای یازدهم و دوازدهم نیز به رمی جمرات مراجعه می کنند؛ عزیمت زایران براساس زمانبندی دقیق انجام می گیرد.

امسال با توجه به شرایط کرونایی خانه خدا پذیرای یک میلیون زائر مسلمان خود از جهان اسلام است که از این تعداد 850 هزار نفر به کشورهای مختلف و 150 هزار نفر به عربستان تعلق دارد که از این میان 39 و 630 زائر ایرانی نیز در قالب این تعداد در حال انجام مناسک حج تمتع 1401 هستند.

بنا به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت این تعداد زائر از 19 ایستگاه پروازی از نقاط مختلف کشورهای راهی سرزمین حجاز شدند.