یک‌شنبه 10 تیر 1403

حدود 14 عنوان کتاب درباره «شهدای پرواز اردیبهشت» مجوز گرفتند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حدود 14 عنوان کتاب درباره «شهدای پرواز اردیبهشت» مجوز گرفتند

مهدی رمضانی، دبیر ستاد اربعین شهدای خدمت در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر به تشریح تولیداتی که درباره شهیدجمهور، آیت‌الله رئیسی ساخته شده پرداخت و گفت: آقای قزوه، مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان صداوسیما گفت که بیشترین حجم تولیدی شعر در زمان شهادت ایشان سروده شد. بیش از 1000 اثر در حوزه شعر برای شهدای خدمت بخصوص شهید رئیسی منتشر شده است. ان‌شاء‌الله از بین منتخبین کتابی منتشر خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: بنا به اعلام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا الان نزدیک به 14 عنوان کتاب درباره «شهدای پرواز اردیبهشت» مجوز گرفته است. یک عنوان کتاب با 7 زبان مختلف درباره شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی تولید شده که آماده انتشار است.

دبیر ستاد اربعین شهدای خدمت در پاسخ به این سوال که کتاب «صبح شام» شهید امیرعبداللهیان هم جزو کتاب‌هایی بوده که به تازگی جلسه نقد و بررسی‌اش برگزار شده، توضیح داد: کتاب شهید امیرعبداللهیان از حیث روایت و پرداختن به حوزه مقاومت جزو کتاب‌های فاخری است. بخشی از کتاب روایت سختی‌هایی است که بر ایشان گذشته است. بخش دیگر «صبح شام» شامل روایت مهم و دست اولی است، که به توصیه حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است. در حوزه‌های آثار تجسمی، سرود، شعر و... محصولات مفصلی برای شهدای خدمت تولید شده است.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات