پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

حذف کد رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس طرح آمایش

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حذف کد رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس طرح آمایش

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گردهمایی واحد‌های استانی منطقه 3 با حضور دکتر اصغر کشتکار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه به میزبانی واحد استانی زنجان برگزار شد. کشتکار در این گردهمایی گفت: متناسب با شرایط و ظرفیت هر منطقه، برای آموزش و اشتغال در همان منطقه، برنامه‌ریزی آموزشی صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه مراکز جدید علمی کاربردی با شرط تضمین اشتغال مجوز دریافت می‌کنند،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گردهمایی واحد‌های استانی منطقه 3 با حضور دکتر اصغر کشتکار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه به میزبانی واحد استانی زنجان برگزار شد.

کشتکار در این گردهمایی گفت: متناسب با شرایط و ظرفیت هر منطقه، برای آموزش و اشتغال در همان منطقه، برنامه‌ریزی آموزشی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مراکز جدید علمی کاربردی با شرط تضمین اشتغال مجوز دریافت می‌کنند، افزود: همه مراکزی که قصد راه‌اندازی داشته باشند از نظر تضمین اشتغال، چگونگی ورود دانشجو و چگونگی ورود به شغل آینده بررسی می‌شوند بنابراین مراکز آموزش لازم است مطابق با اهداف دانشگاه گام بردارند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: علیرغم حذف تعداد زیادی از کد رشته‌هایی که نیاز آموزشی صنایع و بازار کار به این قبیل رشته‌ها رفع شده است؛ جمعیت دانشجویی مراکز آموزشی طی دو سال گذشته افزایش یافته است و طی این مدت، 127رشته جدید و نوظهور تعریف کرده ایم.

وی به نقش مهم مراکز آموزشی علمی کاربردی در پاسخ گویی به نیاز‌های واقعی بازار کار و صنعت اشاره کرد و گفت: از 8700 کد رشته 4417 مورد فعال است و حذف کد رشته‌ها بر اساس طرح آمایش صورت پذیرفته است و این تفاوت نظام اموزش عالی علمی کاربردی با سایر زیر نظام‌ها است.

کشتکار بر اهمیت، مدیریت آموزش و نحوه ارایه آموزش‌های لازم در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: هر آموزشی نباید وارد این دانشگاه شود؛ بلکه آموزش‌هایی که براساس آمایش صورت گرفته و منجر به اشتغال می‌شوند اجازه ارائه در این دانشگاه را دارند.

کشتکار همچنین یادآور شد: تقویت مراکز موجود، مهارت‌آفرینی، حذف کدرشته‌های غیرضرور و حرکت بر اساس طرح آمایش، هدف اصلی دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه مدرسان، پایه و ارکان آموزش هستند، گفت: 250 هزار دانشجو و 45 هزار مدرس حق التدریس داریم، نتیجه نگرش ما اشتغال زایی بیش از 72 درصد از فارغ التحصیلان ما است.

وی همچنین اذعان کرد: طرح توسعه، اشتغال دانش پایه، طرح آمایش استانی امسال نیز براساس نیاز‌ها و سنجه‌های جدید بازنگری می‌شود.