یک‌شنبه 27 خرداد 1403

حراج بزرگ محصولات آیفون / چینی ها این گوشی را به نازل ترین قیمت می خرند!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
حراج بزرگ محصولات آیفون / چینی ها این گوشی را به نازل ترین قیمت می خرند!

به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی با موفقیت در رقابت با اپل عمل کرده‌اند، که این موضوع اپل را به انجام حراج گوشی‌های آیفون در چین ترغیب کرده است.

تلفن‌های همراه، یکی از ابزارهای پرکاربرد در سطح جهان محسوب می‌شوند. از زمان ظهور این ابداع تا به امروز، تحولات زیادی در این زمینه رخ داده که این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد.

قبل از اینکه گوشی‌های همراه وارد عرصه شوند، فعالیت‌های مختلفی از جمله پیگیری اخبار، دریافت اطلاعات از قیمت‌های روز محصولات، برقراری ارتباط و سایر وظایف به شکل متفاوتی انجام می‌شد که با ظهور این ابزار همیشگی تغییر کرد.

در دنیای پرشتاب فناوری، اپل که زمانی سلطان بلامنازع بازار گوشی های هوشمند بود، این روزها با چالش های جدی از سوی رقبای چینی روبرو شده است. به نظر می رسد این رقابت نفس گیر، اپل را وادار به اتخاذ استراتژی های جدیدی کرده است. یکی از این اقدامات، اعمال تخفیف های گسترده بر روی گوشی آیفون در بازار چین است.

بازار چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای گوشی های هوشمند در جهان، از اهمیت بالایی برای اپل برخوردار است. با این حال، به دلیل عملکرد ضعیف سری آیفون 15 در این منطقه در اوایل سال 2024 سهم بازار اپل در چین با افت قابل توجهی روبرو شده است.

با توجه به عملکرد ضعیف اپل در بازار چین با سری آیفون 15 در فصل نخست 2024، این شرکت آمریکایی تصمیم گرفته در پاسخ به رقابت‌جویی شرکت‌های بزرگ چینی، یک کمپین تخفیف گسترده شروی محصولات خود اعمال کند تا شاید بتواند سهم خود در چین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای موبایل دنیا را افزایش دهد.

طرح اپل برای حراج گوشی های آیفون در چین

اپل در همین راستا خبر از یک کمپین تخفیف بزرگ روی محصولات خود در سایت رسمی Tmall داده است که طی آن، برخی از مدل‌های آیفون با تخفیف چشمگیر 2300 یوانی (حدود 318 دلار) به فروش می‌رسند.

کمپین تخفیف محصولات اپل در شرایطی اجرایی شده که این شرکت در تلاش برای بازپس‌گیری موقعیت برتر خود در بازار گوشی های پرچمدار است؛ موقعیتی که این روزها با گوشی‌های فایوجی و جدید هواوی از جمله سری پورا 70 به چالش کشیده شده است.

اپل اعلام کرده که کمپین تخفیف بزرگ گوشی‌هایش از 20 تا 28 ماه می برگزار می‌شود و بسیار وسیع‌تر از برنامه این شرکت در فوریه سال جاری خواهد بود. در آن تاریخ، بزرگترین تخفیف اپل 1150 یوان بود؛ اما در کمپین جدید، بیشترین میزان تخفیف تا 2300 یوان هم می‌رسد که برای آیفون 15 پرومکس در نسخه‌ای با حافظه 1 ترابایتی اعمال شده است.

البته دیگر نسخه‌های آیفون 15 نیز تخفیف چشمگیری در این طرح دریافت کرده‌اند و از جمله آن می‌توان به تخفیف 1400 یوانی آیفون 15 با 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

گفتنی است، کمپانی هواوی ماه گذشته با معرفی سری گوشی های پرچمدار جدیدش به نام Pura 70، عرصه جدید دیگری بر رقابت با اپل باز کرد. این کمپانی پیش از این هم با عرضه سری میت 60 به‌عنوان نخستین گوشی‌های فایوجی خود بعد از چند سال، موقعیت اپل در بازار چین را شدیدا تحت تاثیر قرار داده بود. با این اوصاف، اپل با حراج گوشی های آیفون در چین سعی دارد بخشی از این کاهش فروش را جبران کند.

حراج بزرگ محصولات آیفون / چینی ها این گوشی را به نازل ترین قیمت می خرند! 2
حراج بزرگ محصولات آیفون / چینی ها این گوشی را به نازل ترین قیمت می خرند! 3