شنبه 31 شهریور 1403

حرفه ای شدن کارکنان ناجا در گرو آموزش مستمر و هدفمند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حرفه ای شدن کارکنان ناجا در گرو آموزش مستمر و هدفمند

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، آموزش صحیح و به روز را موجب رشد یافتگی و کمال کارکنان و بالندگی و کارآمدی سازمان برشمرد و گفت: آموزش باید مستمر، هدفمند و بلا انقطاع انجام شود.

به گزارش ایسنا سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه جلسه قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش پلیس پیشگیری ناجا اظهارکرد: سازمان‌هایی که بر آموزش تمرکز دارند هزینه های آنان کاهش می یابد و در همه ابعاد مختلف ارتقا خواهند یافت. لذا آموزش باید مستمر، هدفمند و بلا انقطاع انجام شود.

وی افزود: ارتقای مهارت های تخصصی و حرفه ای کارکنان پلیس پیشگیری با استفاده از ظرفیت های آموزشی توسط اساتید مجرب و توانمند، ایجاد ظرفیت های نو در آموزش و بهره گیری از هنرهای تصویری از قبیل موشن گرافی و غیره... از برنامه های این پلیس به شمار می آید.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: تجربه های میدانی و مطالعه تطبیقی امور آموزشی به منظور دستیابی به بهترین شیوه ها و روش های نوین آموزشی در رابطه با ارتقای مهارت‌های تخصصی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی آموزش را مهم ترین اصل در اجرای موفق مأموریت ها دانست و تاکید کرد: لازمه پلیس حرفه ای و ورزیده که بتواند مأموریت های محوله را با عالی ترین نتیجه به انجام برساند، سرلوحه قرار دادن اصل آموزش به صورت صحیح، مستمر و هدفمند است و این امر موجب اقتدار نیروی انتظامی می شود. در حقیقت موفقیت سازمان ها با آموزش مستمر و ارتقای سطح علمی نیروی انسانی آن ارتباط مستقیم دارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه به همت مجتمع آموزش این پلیس در طول 7 ماهه نخست سال جاری 4730 نفر از کارکنان حوزه پلیس پیشگیری ناجا به صورت ویدئو کنفرانس در دوره های تخصصی با موضوع قانون به کارگیری سلاح، استانداردسازی و تعالی رفتار و... مورد آموزش قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معصوم بیگی در خاتمه اظهارکرد: آموزش در همه سازمان ها مهم است و در نیروی انتظامی به لحاظ سیال بودن ماموریت و گستردگی آن و حساسیتی که وجود دارد، مهمتر است. برهمین اساس آموزش به عنوان مسیر اصلی بهینه سازی انجام ماموریت ها مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه آموزش تعطیل بردار نیست. لذا نیازهای اصلی و اولویت دار باید تقویت شود و به سمت فضاهای نو و جدید حرکت کنیم.

انتهای پیام