شنبه 29 اردیبهشت 1403

حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی (ص)+ فیلم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی (ص)+ فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عملیات پذیرش زائران خارجی حج تمتع از روزهای گذشته آغاز شده و فرودگاه مدینه و طائف بیش از سایر فرودگاه‌های عربستان در این روزها میزبان زائران حج تمتع است.

در حال حاضر در کنار زائران سعودی، برخی از زائران کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان، هند و مالزی وارد سرزمین وحی شده‌اند و به زیارت می‌پردازند؛ به طوری که در برخی ساعات تعداد زائران نسبت به هفته گذشته بیش از 2 برابر شده است.

البته مسؤولان سعودی اعلام کرده‌اند که تا حدود یک هفته قبل از آغاز عملیات حج تمتع، همه زائران عمره مفرده باید به شهر و کشورهای خود بازگردند و امکان حضور در مکه مکرمه را ندارند.

در روزهای آینده تعداد زائران حاضر در مدینه منوره افزایش می‌یابد و زائران کشورمان با توجه به محدودیت اسکان، فقط 6 روز در شهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اقامت دارند.

امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر از کشورهای مختلف از طریق 100 ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می‌شوند و پنج فرودگاه عربستان آماده پذیرش زائران شده است.

در ادامه فیلمی از حال و هوای مدینه منوره با حضور گروهی از زائران حج تمتع 1444 قمری (1402 شمسی) را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حرم نبوی مسجدالنبی مدینه زائران ایرانی حج تمتع حج 1402 این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی (ص)+ فیلم 2
حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی (ص)+ فیلم 3