سه‌شنبه 17 مهر 1403

حضور سه ساعته استاندار زنجان در سامد برای رسیدگی به مشکلات مردم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حضور سه ساعته استاندار زنجان در سامد برای رسیدگی به مشکلات مردم

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان روز پنجشنبه / 29 خرداد / در ادامه ملاقات‌ها و ارتباط‌های مردمی مستمر خود با اقشار مختلف مردم با حضور در سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت) که بیش از سه ساعت به طول انجامید، پاسخگوی تلفنی 47 نفر از نقاط مختلف استان زنجان بود و دستورات لازم برای حل مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی تماس‌گیرندکان را صادر کرد.

فتح‌الله حقیقی گفت: امروز موفق شدیم به صورت تلفنی به مسائل و مشکلات 47 نفر یعنی به طور متوسط از هر 3.5 دقیقه، یک نفر رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی مسائل و مشکلات، شخصی بودند، اظهار داشت: این موارد به مدیران مربوطه و فرمانداران شهرستان‌ها ارجاع داده شد تا پیگیری و رفع کرده و نتایج آن را به مدیریت استان اعلام کنند.

حقیقی خاطرنشان کرد: برخی از تماس‌ها که مجدد انجام گرفته بود که اطلاعاتی که مدیران ستادی و اجرایی از آن‌ها داشتند نشان می‌داد مدیران، پیگیر امور مردم هستند و این جای خرسندی دارد.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه برای دیدار مردمی، نامه‌نگاری نمی‌کنیم که جای خوشحالی دارد، تصریح کرد: مشکلات مردم را به‌صورت رودررو و یا تلفنی شنیده و با پیگیری مدیران نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کنیم که این استمرار و جدیت را از تمام مدیران انتظار دارم.

استاندار زنجان گفت: در مواقعی که مراجعان و تماس‌گیرندگان، تقاضا و خواسته غیرقانونی و خارج از عرف دارند نیز از مدیران انتظار می‌رود با سعه صدر نسبت به پاسخگویی اقدام کرده و موارد غیرقانونی را به شهروندان تذکر دهند.

وی اظهار داشت: شماری از شهروندان از فرصت به دست آمده در تماس با سامد برای مطرح کردن مسائل و مشکلات عمومی شهروندان استفاده می‌کردند که این امر، جای قدردانی دارد که موارد و منافع عمومی مردم را به مدیران تذکر می‌دهند.

حقیقی خاطرنشان کرد: میزان تماس از برخی شهرستان‌های استان، بیشتر بود که نشان از اطلاع‌رسانی مطلوب این ارتباط و پیگیری مدیران دارد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش مدیریت ارشد و مدیران ستادی و اجرایی استان زنجان برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و حل مسائل شهروندان بوده و در صورتی که در داخل استان قابل حل نباشد از مسؤولان ملی در مرکز، پیگیری می‌کنیم.

استاندار زنجان گفت: یکی از مهمترین موضوعات در شهر زنجان، دلال‌بازی و بنگاه‌ها و تعاونی‌های غیرقانونی است که در جلسه آتی شورای مسکن استان زنجان، مطرح و نسبت به برخورد شدید و قاطع با متخلفان این حوزه، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با افرادی که با دلال‌بازی و ایجاد تعاونی‌های کاذب، قیمت زمین و مسکن را بالا برده و مسائل خلاف واقع در خصوص مناطق غیرمحدوده شهری مطرح می‌کنند به شدت و قاطع برخورد می‌شود و دستگاه قضایی نیز در این زمینه پشتیبان است.

حقیقی با بیان اینکه مدت انتظار در پشت خط تلفنی و قطع خودکار تماس با سامانه از مرکز، کنترل می‌شود، گفت: هم‌استانی‌هایی که امروز موفق به تماس تلفنی نشدند، نگران نباشند زیرا این ارتباط از هر 2 هفته، یک بار انجام می‌شود و امیدواریم با همت و تلاش تمام مدیران بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

تماس‌های امروز شهروندان زنجانی در بخش‌های مختلف مانند درخواست شغل، مسائل اجتماعی، امور شهری، پروژه‌های عمرانی، طرح‌های هادی روستایی، آب شرب روستایی، عدم توانایی در پرداخت تسهیلات و جریمه دیرکرد، کمک‌های مالی، مشکلات فرهنگیان، بازنشستگان و واحدهای صنعتی بود که استاندار زنجان تاکید کرد: قوانین باید اجرا شود و در صورت عدم اجرای قوانین، برخورد جدی با متخلفان صورت می‌پذیرد.

در این ارتباط تلفنی، شماری از مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان نیز برای تسهیل و تسریع در حل مسائل و مشکلات شهروندان به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند.

استاندار زنجان علاوه بر برگزاری منظم برنامه‌های ملاقات مردمی با اقشار مختلف مردم، مدیران دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا با حضور منظم در سامانه سامد، پاسخگوی سوالات و مسائل مردم باشند.

به گزارش ایرنا، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با شماره 111 این امکان را برای شهروندان فراهم کرده تا نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از مجموعه دستگاه‌های دولتی منعکس کنند و دستگاه‌های اجرایی بر اساس نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان، پاسخگوی شهروندان باشند.

*س_برچسب‌ها_س*