شنبه 28 مهر 1403

حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین دوره نمایشگاه ایران آیتکس / میانبری برای جذب نیرو + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین دوره نمایشگاه ایران آیتکس / میانبری برای جذب نیرو + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف (Group Sharif ICT) و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران از 16 تا 18 مهر ماه نمایشگاه ایران آیتکس را برپا می‌کند. نمایشگاه ملی ایران آیتکس نخستین نمایشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور است که به طور همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. همچنین...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف (Group Sharif ICT) و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران از 16 تا 18 مهر ماه نمایشگاه ایران آیتکس را برپا می‌کند.

نمایشگاه ملی ایران آیتکس نخستین نمایشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور است که به طور همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی افراد برجسته و مدیران موفق و پنل گفتگو برگزار می‌شود که این نمایشگاه را به فرصتی مناسب برای تبادل نظرات و ایجاد ارتباطات تبدیل می‌کند. محمدعلی روزی‌طلب دبیر اجرایی نمایشگاه ایران آیتکس و مدیرگروه فناوری اطلاعات دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه ایران آیتکس گفت: دومین نمایشگاه ایران آیتکس از 16 مهر در حال برگزاری است. این نمایشگاه مرتبط با کسب و کار‌های حوزه فناوری اطلاعات است و هدف از این نمایشگاه ارائه دستاورد‌ها و نوآوری‌های شرکت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

دبیر اجرایی نمایشگاه ایران آیتکس با ذکر اهداف این نمایشگاه گفت: ارتقای برند، ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه، تسهیل فرآیند جذب و استخدام، فراهم شدن بستری برای تعاملات و همکاری‌ها برای شرکت‌های این حوزه و ارتباطات B 2 B، آموزش و انتقال تجربه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نو پا در این حوزه از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه ایران آیتکس است.

وی از برگزاری کارگاه چالشی استارتاب‌ها خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های این دوره نمایشگاه آیتکس، برگزاری کارگاه چالشی استارتاب‌هاست که در آن استارتاپ‌های موفق کشور حضور دارند و چالش‌هایی که در مسیر با آن مواجه بودند را به اشتراک می‌گذارند.

روزی طلب در ادامه با اشاره به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: 40 شرکت در نمایشگاه حضور دارند که برخی از آن‌ها از نامداران حوزه فناوری اطلاعات هستند. علاوه بر آن حدود 15 شرکت دانش بنیان و استارتاپ در این نمایشگاه حضور دارند.

وی از حضور غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در این نمایشگاه خبر داد و افزود: یک غرفه به پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اختصاص دارد که در این غرفه 5 استارتاپ اصلی دانشگاه که در مرحله شتابدهی هستند نیز حضور دارند.

مدیرگروه فناوری اطلاعات دانشگاه شریف ادامه داد: سال 99 اولین دوره نمایشگاه ایران آیتکس برگزار شد و امسال بعد از دو سال تاخیر دومین دوره آن برگزار می‌شود. این نمایشگاه همزمان به صورت مجازی و حضوری بوده و مخاطبان می‌توانند از هرکجا که هستند به راحتی و در بستر مجازی از نمایشگاه بازدید کنند.

روزی‌طلب با اشاره تسهیل روند جذب و استخدام نیروی انسانی در این نمایشگاه افزود: نمایشگاه بستر بسیار مناسبی است که استارتاپ‌ها خود را به شرکت‌های بزرگ‌تر معرفی کنند و جذب سرمایه داشته باشند و همچنین بتوانند در شرکت‌ها مشغول به کار شوند. وی با اشاره به آمار‌های اولین دوره برگزاری نمایشگاه ایران آیتکس افزود: در سال 99 با توجه به آمار‌ها 10 الی 12 شرکت‌ها توانستند نیروی انسانی جذب کنند. دستاورد و خروجی این دوره نمایشگاه را نیز پس از اتمام نمایشگاه اعلام می‌کنیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه ایران آیتکس از استقبال خوب دانشجویان از این نمایشگاه در دومین روز آن خبر داد و گفت: استقبال دانشجویان از نمایشگاه خوب بوده است؛ طبق پیش ثبت نامی که در سایت وجود دارد 1000 نفر ثبت نام کردند، اما تعداد بازدیدکنندگان بیشتر بوده.

بازدید از نمایشگاه ایران آیتکس برای عموم آزاد بوده و علاقمندان تا 18 مهر فرصت دارند از این نمایشگاه که در دانشگاه شریف در حال برگزاری است بازدید نمایند.