پنج‌شنبه 19 مهر 1403

حضور متخصصان و کارشناسان جوان ایران در جلسات رسمی کمیته‌ها و کنواسیون‌های بین دولتی سازمان ملل متحد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حضور متخصصان و کارشناسان جوان ایران در جلسات رسمی کمیته‌ها و کنواسیون‌های بین دولتی سازمان ملل متحد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقر سازمان ملل متحد در ژنو دومین مقر اصلی سازمان ملل متحد است که در ان کنفرانس‌ها و جلسات رسمی بین دولتی و دیپلوماتیک برگزار می‌شود. این جلسات در سطح کارشناسان و نمایندگان کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی و بین دولتی و آژانس‌های زیر نظر سازمان ملل متحد به صورتی رسمی با پروتوکول‌های تصویب شده توسط سازمان ملل متحد برگزار میشود. در این جلسات هر...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقر سازمان ملل متحد در ژنو دومین مقر اصلی سازمان ملل متحد است که در ان کنفرانس‌ها و جلسات رسمی بین دولتی و دیپلوماتیک برگزار می‌شود.

این جلسات در سطح کارشناسان و نمایندگان کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی و بین دولتی و آژانس‌های زیر نظر سازمان ملل متحد به صورتی رسمی با پروتوکول‌های تصویب شده توسط سازمان ملل متحد برگزار میشود.

در این جلسات هر کدام از کمیته‌ها در بخش‌های مختلف از هر قاره کنواسیون‌ها و موضوعات روز و بحران هارا برسی میکنند که هر کدام از جلسات باتوجه به موضوع ان و کشور‌های طرف کنواسیون زیر نظر اژانس و سازمان مربوطه در سازمان ملل متحد برای استاندارد سازی و برسی قوانین برگزار میشود که کارشناسان و نمایندگان هرکشور نظرات خود را ارائه میکنند تا توسط دبیر در جلسه مطرح و بعد از تصویب ان در صورت جلسه منتشر شود.

کارشناسان و متخصصان در تیم ملی اختراعات و نواوری ایران در بسیاری از این جلسات حضور دارند که در برخی با دعوت دبیرخانه در جلسه حاضر میشوند.

جلسه کمیته انرژی پایدار که توسط کمیسیون اقتصادی اروپا در سطح کارشناسان و نمایندگان کشور‌ها در ژنو به صورت حضوری و برخط برگزار شد حاضر شدند.

همچنین در جلسه کمیته نواوری که توسط کمیسیون اقتصادی اسیا و اروپا، جلسه حمل و نقل و استاندارد سازی‌های راه اهن، جلسه کمیته کشاورزی و محصولات خشک که تکسط کمیسیون اقتصادی اروپا برگزار شد.

کارشناسان و نمایندگان ایران از تیم ملی اختراعات و نواوری ایران در جلسه حاضر شدند

چالش‌های موجود در هر زمینه با کمک نواوری و فناوری قابل ارائه است و به همین دلیل کارشناسان مرتبط با نواوری و فناوری میتوانند در بسیاری از جلسات با موضوعات مختلف با تایید دبیرخانه سازمان ملل متحد حاضر شوند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند. در این جلسات خانم اریانا نوری و امیرعباس محمدی کوشکی از تیم ملی اختراعات و نواوری ایران حاضر بودند.