پنج‌شنبه 19 مهر 1403

حضور موثر زنان در مقاطع مختلف، نشانگر اوج بصیرت و آگاهی زن در مقاطع تاریخ بوده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضور موثر زنان در مقاطع مختلف، نشانگر اوج بصیرت و آگاهی زن در مقاطع تاریخ بوده است

بیابانی با بیان اینکه حضور زنان مسلمان از ابتدای تاریخ اسلام تا به امروز سراسر حاکی از شور، شعور و حماسه است، گفت: حضور موثر زنان در مقاطع مختلف تاریخ اسلام تاکنون نشانگر اوج بصیرت، بینایی و آگاهی زن در مقاطع تاریخ بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، مینا بیابانی ظهر امروز در یادواره شهدای زن عشایر که در خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی ایران، شهدایی هستند که هر کدام الگویی بی نظیر برای زنان کشور و همه زنان جهان بوده که یکی از این الگوهای بی نظیر، بانوی عشایر از خطه لارستان استان فارس است، بانوی حماسه سازی که در قبل از پیروزی انقلاب و در سال های ابتدایی جهاد امام (ره) در کنار برادر، همسر و فرزند نوجوان خود در مقابله با رژیم پهلوی به شهادت می رسد و به عنوان الگویی برای همه زنان معرفی می شوند.

وی افزود: الگویی که تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زن را به جهان معرفی کرد، الگویی که مبتنی بر فرهنگ فاطمی ایجاد شد و با تاسی به سیره و بانوی فاطمه (س) شکل گرفت و امروز همه ما مسئولیت و وظیفه در قبال حفظ این الگو و معرفی و توسعه آن داریم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: حضور زنان مسلمان از ابتدای تاریخ اسلام تا به امروز سراسر حاکی از شور، شعور و حماسه است، حضور موثر زنان در مقاطع مختلف تاریخ اسلام تاکنون نشانگر اوج بصیرت، بینایی و آگاهی زن در مقاطع تاریخ بوده است.

بیابانی گفت: این دستاورد و ارزش را که با انقلاب اسلامی جایگاه و کرامت زن مسلمان به اوج خود رسید، در واقع این جایگاه را از نهضت عظیم امام (ره) داریم و پس از آن مقام معظم رهبری که مسئولیت همه ما را به خصوص زنان، بیش از پیش می کند و باید برای حفظ این دستاورد از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

وی با بیان اینکه امروز به فرمان رهبری مکلف به انجام جهاد تبیین هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و رسالت های زن مسلمان این است که دستاوردهای عظیم اسلام را که مبتنی بر احیای هویت زن مسلمان است را حفظ کنیم و باید توجه داشت که هیچ نهضتی بدون جهاد تبیین ماندگار نیست.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: با توجه به فرامین رهبری، حضور زنان با تاسی از سیره حضرت زینب (س) که روایتگر موثر در حماسه کربلا بود، وظیفه همه زنان ایران است که باید از این دستاورد انقلاب و ارزشهای انقلاب حفاظت کنند، همچنان که حضرت زینب (س) از دستاوردهای عاشورا با تبیین مجاهدانه خود انجام وظیفه کرد باید در حفظ دستاوردهای انقلاب تلاش کنیم.

بیابانی اظهار داشت: جهاد تبیین را بر این مبنا و بر مبنای مباحث فکری در حوزه زن و خانواده که تحکیم بنیان خانواده، حفظ حریم حجاب و عفاف و تربیت نسل انقلابی و حضور اجتماعی عفیفانه در جامعه است به این جهاد توفیق پیدا کنیم.

انتهای پیام /