شنبه 14 مهر 1403

حضور وزیر امور خارجه در لبنان سفری تاریخی در این مقطع بود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حضور وزیر امور خارجه در لبنان سفری تاریخی در این مقطع بود

محمدمهدی ملکی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر در ارتباط با سفر دکتر عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان در شرایط فعلی این کشور اظهار کرد: سفر تاریخی و مهم و تاثیرگذار آقای عراقچی به لبنان در شرایطی صورت گرفت که مناطقی از این کشور زیر آتش سنگین صهیونیست‌ها قرار دارد و حتی ساعتی قبل از فرود هواپیمای دکتر عراقچی و هیئت همراه اطراف فرودگاه بمباران شده بود.

وی گفت: اگر بخواهیم 3 هدف اصلی این سفر را عنوان کنیم اولین آن گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌های سیاسی با مقامات لبنان است که روز گذشته دکتر عراقچی این صحبت‌ها را برای پیشبرد امور در لبنان و تبادل نظر درباره وضعیت با مقامات مهم کشور لبنان داشتند.

وی افزود: بحث دوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان بود که مسئولین ما هم عنوان کردند که 10 تن مواد غذایی به همراه هیئت همراه به لبنان ارسال شد. این هم نکته قابل تاملی است و مهمترین نکته هم بیان حمایت همه جانبه ایران از محور مقاومت و حزب الله لبنان بود که در این سفر رسما اعلام شد.

ملکی گفت: پیام واضحی داشتیم که متعاقب بیانات تاریخی رهبری در نماز جمعه دیروز در راستای حمایت همه جانبه از حزب الله لبنان و محور مقاومت در منطقه مطرح شد. به طور کلی سفر آقای عراقچی وزیرخارجه کشورمان به لبنان و سوریه در این مقطع زمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.