جمعه 14 اردیبهشت 1403

حضور 21 موی‌تای‌کار ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
حضور 21 موی‌تای‌کار ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در نخستین گام فعالیت انجمن موی‌تای ایران به ریاست جواد نصیری نماینده رسمی فدراسیون بین المللی موی‌تای در ایران و تحت نظارت مستقیم وزارت ورزش وجوانان، در نامه‌ای توسط کمیته ملی المپیک حضور 21 موی تای کار مرد و زن ایران در ششمین دوره مسابقات داخل سالن و بازی های هنرهای رزمی آسیا، به مسئولان برگزاری این رقابت‌ها اعلام شد.

این رویداد ابتدای آذرماه سال آینده به میزبانی شهر چونبوری تایلند برگزار می‌شود، ضمن اینکه هر کشور مجاز است حداکثر با 12 ورزشکار مرد و 9 موی تای کار زن در این بازی‌ها حاضر شود.

مطابق با دستورالعمل اجرایی این بازی ها، کمیته ملی المپیک کشورمان حداکثر تا 25 اسفند سال‌جاری فرصت داشت تا تعداد موی‌تای کاران اعزامی به این رویداد را به شورای المپیک آسیا اعلام کند.

دراین دستورالعمل همچنین تاکید شده است که در هر رشته ورزشی از جمله موی‌تای، ارسال فهرست تعداد و اسامی ورزشکاران باید با هماهنگی و تایید نمایندگان فدراسیون‌های جهانی و بین‌المللی آن ورزش انجام شود. بر این اساس با نامه رسمی جواد نصیری به کمیته ملی المپیک، حضور موی‌تای‌کاران کشورمان به شورای المپیک آسیا اعلام شد.

اسامی نفرات اعزامی تیم موی‌تای ایران برای حضور در این رویداد پس از برگزاری مسابقات انتخابی و با نظر کادر فنی، اعلام خواهد شد.