دوشنبه 9 مهر 1403

حضور 30 هزار نفری دانشجویان در مسابقات برنامه نویسی با تاکید بر هوش مصنوعی با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حضور 30 هزار نفری دانشجویان در مسابقات برنامه نویسی با تاکید بر هوش مصنوعی با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو نشست خبری برنامه های ستاد اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی برگزار شد. حسین ملازاده دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی گفت: معاونت علم و فناوری از سال 97 پیگیر بحث هوش مصنوعی است و اولین دستگاه دولتی است که در این حوزه تعریف پروژه انجام داده است. وی با اشاره به کاربردی سازی هوش مصنوعی افزود: در دوره جدید معاونت علمی، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو نشست خبری برنامه های ستاد اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی برگزار شد.

حسین ملازاده دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی گفت: معاونت علم و فناوری از سال 97 پیگیر بحث هوش مصنوعی است و اولین دستگاه دولتی است که در این حوزه تعریف پروژه انجام داده است. وی با اشاره به کاربردی سازی هوش مصنوعی افزود: در دوره جدید معاونت علمی، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی به حوزه کاربردی سازی هوش مصنوعی و ورود به حوزه اقتصادی متمرکز باشد. ملازاده با اشاره به وظیفه این ستاد ادامه داد: کمک به مقیاس پذیر شدن فناوری هوش مصنوعی از حیث اقتصادی و کاربردی سازی آن از جمله وظایف ستاد توسعه هوش مصنوعی است. وی ماموریت اصلی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی را کمک به هوشمند سازی دولت دانست و گفت: از این طریق مسئولین دولتی بیش از گذشته با مباحث حوزه هوش مصنوعی آشنا شده و از کاربرد آن بهره‌مند شوند. وی تصریح کرد: ماموریت دیگر این است که پای دانش بنیان ها که ابزار اصلی در پیشبرد برنامه‌های معاونت علمی است به حوزه هوش مصنوعی باز شود و از طریق برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ دیگر حوزه‌ها برای اولین بار این فناوری را کاربردی کنیم.

ملازاده تسهیل گربه در زمینه قوانین مربوطه را یکی‌دیگر از کارکرد های این ستاد دانست و افزود: معاونت علمی خود را مدافع یخش خصوصی و پناهگاه استارتاپ ها برای ورود به بازار می‌داند. دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با اشاره به مسابقات ملی و بین‌المللی در حوزه هوش مصنوعی گفت: مسابقاتی با هم‌کاری بخش دانشگاهی و بخش خصوصی در زمینه برنامه نویسی با تاکید بر هوش مصنوعی است اسن سلسله مسابقات از یکماه پیش آغاز شده و تا پایان ادامه دارد. وی با اشاره به شروع برگزاری این مسابقات در 10 قطب استانی گقت: در انتها 100 نفر به شکل حضوری حاضر خواهند شد که حدود 60 نفر از سایر کشورهای دنیا هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین مسابقه باهمکاری دانشگاه امیرکبیر گفت: این مسابقه نیز در سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد که در نهایت رویداد بین‌المللی در چین و نتایج در قالب ورک شاپ ارائه خواهد شد. دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تاکید کرد: مسابقه بعدی به همت سکوی موفق ما در حوزه آموزش برنامه نویسان برگزار خواهد شد. وی با اشاره به حضور 30 هزار نفری در این مسابقات تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 20 تا 30 هزار نفر حداقل افرادی هستند که درگیر فرایند مسابقات خواهند شد. گفتنی است جوایزی از سوی معاونت علمی و برگزار کنندگان به برگزیدگان اهدا می‌شود. دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: در اسناد بالادستی آورده شده که دولت زمینه را برای آموزش نیروی متخصص این حوزه فراهم کند. ملازاده با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه هوش مصنوعی گفت: رهبر انقلاب فرمودند ما جز 10 کشور دارای این فناوری قرار بگیریم، جز 10 کشور اول در حوزه هوش مصنوعی نیازمند توسعه نیروی انسانی است. ملازاده گفت: مسابقه علاوه بر شناسایی قابلیت افراد، ایجاد رقابت باعث انگیزه دهی نیز می‌شود.