پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

حفاری تونل اول ایلام - مهران پایان یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حفاری تونل اول ایلام - مهران پایان یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اتمام عملیات حفاری تونل اول راه کربلا در کیلومتر 5 مسیر ایلام - مهران خبر داد.

علی اصغر کاظمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پایان کنگره بزرگ اربعین سال گذشته و برگشت ترافیک محورهای استان به روال عادی، ادامه عملیات تکمیلی پروژه های بزرگراه ایلام - مهران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون پیمانکاران قطعات مختلف به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا بخش زیادی از این مسیر را قبل از پایان سال جاری تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص وضعیت تونل های اول و دوم راه کربلا در مسیر ایلام - مهران یادآور شد: عملیات حفاری تونل اول به طول 860 متر پایان یافته که به زودی کار پی کنی و لاینیگ آن آغاز می شود.

کاظمی در خصوص تونل دوم راه کربلا نیز گفت: عملیات حفاری این تونل نیز پایان یافته و هم اکنون آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ (طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام است.

وی در خصوص باند دوم برگشت منطقه کنجانچم بیان کرد: ادامه عملیات راه سازی این قطعه به طول 9 کیلومتر برآورد شد که هم اکنون اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به دیگر پروژه های تکمیلی مسیر ایلام - مهران گفت: پل های کیلومتر 55 منطقه کنجانچم تکمیل شده است و پل های کیلومتر 56 نیز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

کاظمی از آغاز بکار تقاطع غیرهمسطح آذر و سید حسن مهران خبر داد و گفت: عملیات اجرایی دیگر محورهای مسیر ایلام مهران چون تقاطع غیر همسطح ارغوان با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با تامین اعتبار تلاش خواهیم کرد پروژه چهارخطه کردن مسیر ایلام - مهران امسال تکمیل شود.

در حال حاضر 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

*س_برچسب‌ها_س*