شنبه 14 مهر 1403

حفاظت از جان و مال مردم مهم‌ترین رسالت سازمان هواشناسی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حفاظت از جان و مال مردم مهم‌ترین رسالت سازمان هواشناسی است

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: مهمترین رسالت این سازمان، حفاظت از جان و مال مردم در برابر وضعیت جوی نامساعد است.

محمدرضا رحمان نیا، روز جمعه در دیدار با فرماندار شهرستان خدابنده افزود: این مهم با پایش، پیش بینی و ارایه توصیه و صدور هشدارهای جوی به موقع و بهنگام همچنین اطلاع رسانی سریع برای کاربران مختلف به نحو مطلوب و مناسب انجام می شود. وی، نقش هواشناسی در توسعه پایدار کشور، استان و منطقه را اساسی و اجتناب ناپذیر خواند و با اشاره به برنامه های توسعه ای اداره کل هواشناسی استان زنجان در شهرستان خدابنده در نیمه دوم سالجاری، حمایت همه جانبه مسوؤلان از جمله فرماندار از اداره هواشناسی این شهرستان را خواستار شد.

فرماندار شهرستان خدابنده نیز از کارکنان اداره هواشناسی شهرستان خدابنده قدردانی کرد و گفت: فعالیت ها و اطلاع رسانی های بهنگام، نقش پر رنگ هواشناسی در صدور پیش آگاهی ها و مدیریت بحران و مخاطرات جوی را نشان می دهد.

ایوب بیگدلی، افزود: با توجه به اینکه شهرستان خدابنده از جاده های مواصلاتی صعب العبور برخوردار است بنابراین باید دولت‌مردان نگاه ویژه به هواشناسی و تجهیزات این شهرستان داشته باشند که در این راستا برای رفع مشکلات قول مساعدت نیز داده شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده قطب کشاورزی استان زنجان است به اهمیت پیش بینی های صورت گرفته از سوی هواشناسی در افزایش عملکرد و در نتیجه بهبود اقتصاد و معیشت مردم این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع به عنوان یکی از مهمترین خدمات اداره هواشناسی در خدابنده است.

*س_برچسب‌ها_س*