چهارشنبه 4 مهر 1403

حقوق بازنشستگان هر سال چقدر کمتر می شود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
حقوق بازنشستگان هر سال چقدر کمتر می شود؟

یک بازنشسته کارگری از تاخیر طولانی در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان از نرخ تورم در سال‌های اخیر جمع کثیری از حداقل‌بگیران را وارد خط فقر کرده است. به گزارش عرشه آنلاین در سال 1400 با تصویب هیات وزیران حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر 39درصد و برای سایر سطوح با افزایش 26درصدی همراه شد.

یک بازنشسته کارگری از تاخیر طولانی در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاد کرد.

به گزارش عرشه آنلاین«هادی افشار» بازنشسته کارگری و فعال صنفی بازنشستگان در ارتباط با تاخیر هفت ماهه در اجرای همسان‌سازی و محرومیت بازنشستگان تامین اجتماعی به خبرنگار ایلنا گفت: بنابر اعلام مدیران تامین اجتماعی، این سازمان پولی برای اجرای همسان‌سازی در اختیار ندارد؛ بیمه پردازان می‌پرسند پس پول واگذاری بخشی از سهام شرکت‌ها و سود هلدینگ‌هایی چون تاصیکو کجاست؟ چرا طلب سازمان از دولت مطالبه نمی‌شود؟

به گفته این بازنشسته، همه اینها از آنجا سرچشمه می‌گیرد که مدیریت تامین اجتماعی و مدیریت شستا عملکرد مالی خود را شفاف‌سازی نمی‌کنند تا معلوم شود هزینه‌ها چیست و چرا بودجه‌ای به قول ریاست تامین اجتماعی موجود نیست؟

افشار در ادامه به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده از اول سال بابت هر خرید گرفته شده و به خزانه دولت واریز شده، این اعتبار قرار بوده برای همسان‌سازی صرف شود؛ چه بر سر این پول آمده؟ چرا همچنان ادعا می‌کنند پولی برای اجرای همسان‌سازی در بساط نیست؟ چرا ما نمی‌دانیم 1 درصد مالیات ارزش افزوده در کجا هزینه شده است؟

وی در پایان گفت: باید همسان‌سازی اجرایی شود و این بهانه‌ها ارتباطی به بازنشستگان ندارد.

منبع: ایلنا --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

حقوق بازنشستگان هر سال چقدر کمتر می شود؟ 2